Hikâye türündeki metinlerde yer alan Türkçe veya edebiyat öğretmeni karakterinin ilköğretim programındaki eğitim değerleri bakımından incelenmesi
Özet
Bu çalışmada Tanzimat’tan günümüze kadar uzanan dönemde yazılmış olan yirmi altı hikâye ele alınmıştır. Kahramanları arasında Türkçe veya edebiyat öğretmeninin bulunması ve bu kahramanlardan hareketle birtakım eğitim değerlerini, dil bilincini işlemeleri hikâyelerin ortak özellikleridir. Hikâyeler ilköğretim programında belirtilen eğitim değerleri ile Türkçe dersinde öğrenciye kazandırılması gereken beceriler ölçüt alınarak incelenmiştir. Yapılan inceleme sonucunda söz konusu hikâyelerde hangi eğitim değerlerinin ve dil becerilerinin okuyucuya verilmek istendiği tespit edilmiştir. Tespitlerden hareketle konunun çeşitli boyutlarıyla ilgili sonuçlara ulaşılmıştır. In this study, twenty six short stories had been evaluated written in the period from Tanzimat (Turkish Reorganization) to the present day. The presences of Turkish or literature teachers among the characters in the narratives were evaluated on the basis of educational values in terms of the educational programs in the primary education. The short stories have been analyzed considering that educational values stated in primary education curriculum and the skills tried to bring into students in Turkish lessons. In the research, it has been determined that which educational values and language arts are tried to be given to readers in those short stories. In conclusion of the determinations, they have been reached the results related various dimension of the issue.
Kaynak
Türklük Bilimi AraştırmalarıCilt
0Sayı
27Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBMU56Y3dNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/2392
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]