İstasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerisi kazandırmaya ve derse karşı tutuma etkisi
Abstract
Bu çalışmanın amacı istasyon tekniğinin ilköğretim öğrencile-rinin yaratıcı yazma becerileri ve Türkçe dersine karşı tutumları üzerinde-ki etkisini değerlendirmektir. Bu amaçla araştırmada “Kontrol Gruplu Ön test-Son test Modeli” kullanılmıştır. Deney grubunda ders istasyon tekni-ğiyle, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemle yürütülmüştür. Araştır-manın çalışma grubu Erzurum il merkezindeki bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 47 6. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler araştırma-cılar tarafından geliştirilen “Yazılı Anlatım Değerlendirme Formu” ve MEB (EARGED) tarafından geliştirilen “Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmış; SPSS 11.5 programında U ve Z testleriyle analiz edilmiştir. Çalışma sonunda istasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerileri ve Türkçe dersine karşı tutum üzerinde geleneksel yönteme göre daha et-kili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The purpose of this study is to evaluate the station technique on primary school students’ creative writing ability and its atti-tudinal effects on Turkish lessons. For his purpose “Pre-test Post-Test re-search design with Control Group” has been designed. The Station tech-nique was used in the experimental group whereas the traditional method was applied in the control group. The research sample consisted 47 stu-dents primary school at the 6th grade in Erzurum providence. The re-search data collected with “Writing Expression Evaluation Form” devel-oped by researchers and “Attitude Scale for Turkish Lesson” developed by MEB (EARGED). The research data were analyzed with SPSS version 11.5 program with U and Z tests. At the end of study , it has been found that the station technique is more effective than the traditional teaching method on creative writing ability and its attitudinal effects on Turkish lesson.
Source
Türklük Bilimi AraştırmalarıVolume
0Issue
28URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFd016YzRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/2404
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]