Show simple item record

dc.contributor.authorÖzay Karadağ
dc.contributor.authorMehmet Kurudayıoğlu
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:29:18Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:29:18Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1300-7874
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBMU56ZzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2423
dc.description.abstract2005 Türkçe programına göre hazırlanmış ilköğretim birinci kademe (1-5. sınıflar) Türkçe ders kitaplarının kelime hazinesinin belirlenmesi araştırmamızın genel amacıdır. Bu çalışmada 2005 Türkçe Öğretim Programı’na uygun olarak hazırlanmış ve Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları ilköğretim birinci kademe (1-5. sınıflar) Türkçe ders kitaplarının kelime hazinesi incelenecektir. Çalışmanı evrenini 2005 Türkçe programına uygun olarak hazırlanmış ve 2005-2006 eğitim-öğretim yılında ilköğretim okullarında kullanılmış olan ilköğretim birinci kademe (1-5. sınıflar) Türkçe ders kitapları oluşturmaktadır. MEB Yayınları İlköğretim birinci kademe Türkçe ders kitapları çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Veriler ders kitaplarında yer alan metinlerden elde edilmiştir. MEB Yayınları İlköğretim birinci kademe Türkçe ders kitaplarında yer alan metinler bilgisayar ortamına aktarılmış, Simple Concordance Program 4.07 programı ile her bir kitabın ham kelime listeleri oluşturulmuştur. Listelerde yer alan kelimelerden çekim ekleri silinerek tam listeler elde edilmiştir. İkinci aşamada, kitapların kelime listeleri “Microsoft Exel” programı yardımıyla yürürlükten kaldırılmış olan MEB Yayınları Türkçe ders kitapları ile karşılaştırılmış, bezerlikleri ve farklılıkları belirlenmiştir. Üçüncü aşamada kitapların kelime listeleri ilgili düzeydeki öğrencilerin kelime hazineleri ile karşılaştırılmış, benzerlikleri ve farklılıkları tespit edilmiştir. Bu çalışmada elde edilen bulgular, genel olarak Türkçe ders kitaplarının hazırlanmasında, kelime hazinesi açısından herhangi bir değerlendirme yapılmadığını ortaya koymaktadır. Programda kelime hazinesinin geliştirilmesi hedefi bulunmasına rağmen kitap yazarlarının bu durumu dikkate almaması kitaplar açısından büyük bir olumsuzluktur.en_US
dc.description.abstractThe general aim of the study is to determine the vocabulary stock of first stage of elementary schools Turkish course books that were prepared in light of the 2005 Turkish Curriculum. The study is based on a survey method. The universe in the study consists of first stage elementary school (1-5 grades) Turkish course books which were prepared in accordance with 2005 Turkish curriculum and used in elementary schools in 2005-2006 educational sessions. Also the samples of the study consist of M.E.B Publication first stage elementary school Turkish course books. The data have been gathered from the texts in course books. The texts in first stage elementary school Turkish course books have been transferred into computer and unprocessed word lists of each course book have been formed by “Simple Concordance Programme 4.07”. The complete lists have been gained by erasing inflections from the words in lists. At second phase, the word lists of these books have been compared with the vocabulary of M.E.B Publishing first stage elementary school Turkish course books which were abrogated, similarities and differences have been found by the help of “Microsoft Exel” programmer. At third phase, the word lists of the books have been compared with the vocabulary of the students at the same level, and their similarities and differences have been found.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.title2005 Türkçe programına göre hazırlanmış ilköğretim birinci kademe Türkçe ders kitaplarının kelime hazinesien_US
dc.title.alternativeThe vocabulary stock of the first stage of elementary school Turkish course books prepared within the framework of 2005 Turkish curriculumen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalTürklük Bilimi Araştırmalarıen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.endpage436en_US
dc.identifier.startpage423en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record