ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE TANRI TASAVVURU VE PSİKOLOJİK İYİ OLMA HALİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER
Abstract
Bu makalenin amacı, üniversite öğrencilerinin Tanrı tasavvuru ile psikolojik iyi olma hali arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırma, Sivas Cumhuriyet Üniversitesinin beş (İlahiyat, Edebiyat, Eğitim, İ.İ.B.F. ve Mühendislik) fakültesinde okuyan toplam 672 öğrencinin katılımı ile yapılmıştır. Cinsiyet değişkeninde olumlu-olumsuz Tanrı tasavvuru ile arasında fark görülürken psikolojik iyi olma hali ile fark bulunmamıştır. Kız öğrencilerin olumlu Tanrı tasavvuru anlamlı olarak erkek öğrencilerden daha yüksek iken olumsuz Tanrı tasav- vuru daha düşüktür. Sınıf değişkeni açısından öğrencilerin olumlu- olumsuz Tanrı tasavvurunda anlamlı fark yoktur. Hem kız hem er- kek öğrencilerin olumsuz Tanrı tasavvurları olumlu Tanrı tasavvur- larına göre psikolojik iyi olma halini daha yüksek yordamaktadır. Araştırmada olumsuz Tanrı tasavvurunun psikolojik iyi olma halini yordaması, bilimsel yazınla genellikle paralellik arz etmektedir. The purpose of this article is to examine the relationship of the stu- dents ın university between images of God and psychological well- being. The Research, is made with the participation of (total) 672 students, studying at five faculties (Theology, Humanities, Educa- tion, Economics and Administrative Sciences, and Engineering) of Sivas Cumhuriyet University. There was the difference between ne- gative-positive images of God and the gender variable whereas the- re was no difference between the gender and psychological well- being. When the positive images of God of the girls is higher than boys, the negative images of God of the girls and is lower than boys . In terms of class variable, there was no significant difference in the positive and negative images of God between the Students. Both male and female students' negative images of God than posi- tive images of God is predicted of psychological well-being. In the study, predicting of negative idea of God to psychological well- being, usually are in parallel with scientific papers.
Source
Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi DergisiVolume
18Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnd09UazBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/2542
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]