Show simple item record

dc.contributor.authorAyla Arseven
dc.contributor.authorHakkı Kontaş
dc.contributor.authorİlhami Arseven
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:32:49Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:32:49Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1308-9196
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNU1ERXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2632
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul matematik programının değerlendirme boyutunun sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değ erlendirilmesidir. Bu doğrultuda ihtiyaç olarak ortaya çıkan matematik öğretiminde alternatif bir ölçme değerlendirme yaklaşımı önerilmiştir. Bu amaca yönelik olarak 30 sınıf öğretmeni ile matematik dersinde değerlendirme süreci ve matematik programında de ğerlendirme boyutuna ilişkin düşüncelerini almak için görüşme yapılmıştır. Sınıf öğretmenleri ile yapılan görüşmeler nitel araştırma teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; matematik derslerinde sadece öğrenci değerlendirmesinin yapıldığı, matematik programı yapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanmış olsa da uygulama da özellikle değerlendirme sürecinde hala klasik yaklaşımın etkisinin görüldüğü bunun sonucu olarak da ölçme aracı olarak çoktan seçmeli test kullanıldığı görülmüştür. Ay rıca matematik öğretiminde alternatif bir ölçme değerlendirme yaklaşımı ortaya konulmuştur. Çalışma; ülkemizde uygulanmakta olan MEB matematik programının Ar -Ge çalışmalarında yapacağı katkı açısından da önemli görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the component of primary school mathematics cu rriculum according to the opinions of teachers. In this regard, the need emerged as a alternative assessment approach in mathematics education has been presented. For this purpose, interviews were made with 30 classroom teachers to receive their opinions a bout the evaluation process mathematics lessons and the evaluation dimension in mathematics program. Interviews made with classroom teachers were analyzed by using qualitative study techniques. As a result of the study, it was determined that only studen ts were evaluated in mathematics lessons, the effect of the classical approach was still observed, especially in evaluation process although the mathematics program was prepared according to the constructive approach, as a result of which multiple - choice test was used as the evaluation instrument. In addtion, an alternative assessment and evaluation approach was presented in mathematics education. The study is considered important also for the contribution it will make to R&D works of the MEB mathematics programs applied in our country.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleMatematik programının değerlendirme öğesine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe opinions of primary school teachers’ concerning the component of evaluation of mathematics curriculumen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.endpage677en_US
dc.identifier.startpage657en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record