Evaluation of the 4+4+4 Continous Compulsory Education in Line with the Opinions of Classroom Teachers
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilkokula başlama yaşının 72 aydan 66 aya indirilmesine, zorunlu eğitimin 4+4+4 şeklinde 12 yıllık kesintili eğitime dönüştürülmesine, bakanlığın gerçekleştirdiği alan/yan alan değişikliklerine ve yeni eğitim sisteminin uygulanışı sırasında yaşanan sorunlara ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden; olgubilim (fenomenoloji) desenine uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmada amaçlıörnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, İç Anadolu Bölgesi'nde X ilinin Y ilçesinde görev yapan 6 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Görüşme verilerinin yorumlanmasısürecinde betimsel analiz, içerik analizi ve sürekli karşılaştırma tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre katılımcılar 12 yıllık zorunlu eğitim sistemini savunurken, okullardaki alt yapı eksikliğini, okula başlama yaşını, öğretmenlerin branş değişikliğini ve hizmet içi eğitimin yetersizliğini eleştirmişlerdir. The aim of this study is to evaluate the 4 +4 +4 education system in accordance with the opinions of classroom teachers. The study was carried out pursuant to the pattern of phenomenological method that is one of the qualitative research methods. Among the purposeful sampling methods, the criterion sampling method was used in the study. The study group of this study is composed of 6 classroom teachers working in the Y district of the X province of Central Anatolia Region. In the interpretation process of the interview data, descriptive analysis, content analysis and constant comparison technique were used. According to the research findings while participants advocate the 12-year compulsory education system, they criticize lack of infrastructure in schools, school starting age, teachers' branch change and lack of in-service training.
Source
İlköğretim Online (elektronik)Volume
13Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJeE1ERTRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/2651
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]