Show simple item record

dc.contributor.authorSerkan Buldur
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:32:59Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:32:59Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNMU56Y3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2698
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi kapsamında benimsedikleri başarı amaç oryantasyonlarını ve sınıf-içi değerlendirme ortamına ilişkin algılarını belirlemektir. Ayrıca araştırma kapsamında bu değişkenler arasındaki ilişki ortaya konmuş ve cinsiyetin öğrencilerin benimsedikleri başarı amaç oryantasyonları ve sınıfiçi değerlendirme ortamı algıları üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olup olmadığı incelenmiştir. Korelasyonel araştırma desenine göre tasarlanan bu çalışmanın örneklemini üç farklı devlet okulunun ilköğretim 7. ve 8. sınıfında öğrenim gören 369 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin ölçekler aracılığıyla toplandığı bu araştırmada, öğrencilerin benimsedikleri başarı amaç oryantasyonları ile sınıf-içi değerlendirme ortamına ilişkin algılarının cinsiyetlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amacıyla çoklu değişken testlerinden MANOVA (multivariate ANOVA) esas alınmıştır. Sonuç olarak bu araştırmada öğrencilerin sınıf-içi değerlendirme ortamına ilişkin algıları ile başarı amaç oryantasyonları arasında önemli bir ilişki bulunduğu, diğer taraftan cinsiyetin öğrencilerin benimsedikleri başarı amaç oryantasyonları üzerinde anlamlı bir farklılık meydana getirmediği ancak sınıf-içi değerlendirme ortamına ilişkin algılar üzerinde anlamlı bir farklılaşmaya neden olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğrencilerin Sınıf-İçi Değerlendirme Ortamına İlişkin Algıları ile Başarı Oryantasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Cinsiyet Perspektifien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume39en_US
dc.identifier.issue176en_US
dc.identifier.endpage225en_US
dc.identifier.startpage213en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record