Show simple item record

dc.contributor.authorKani Ülger
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:33:00Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:33:00Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNMU9ERTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2704
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme gelişimlerini incelemektir. Bu amaçla, on sekiz ay boyunca aynı öğrencilerin yaratıcı düşünme gelişimleri izlenmiştir. Araştırma grubunu ilköğretim 7. Sınıfa devam eden, 12.9 yaş ortalamasına sahip, 15 kız ve 15 erkek olmak üzere toplam 30 öğrenci oluşturmuştur. Bu çalışmanın araştırma deseni, nicel araştırma yöntemlerinden boylamsal modelindedir. Ölçme aracı olarak, Torrance Yaratıcı Düşünce Testi (TYDT) Şekilsel-B formu kullanılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen veriler, İlişkisiz örneklemler t-test ve Tekrarlı Ölçümler için Tek Faktörlü ANOVA istatistik teknikleri kullanılarak incelenmiştir. Öğrencilere, ilköğretim 7. Sınıfın başından, 8. Sınıfın sonuna kadarki on sekiz aylık dönemde TYDT Şekilsel-B testiyle toplam üç uygulama gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin yedinci sınıfın başında ve sekizinci sınıfın sonunda uygulanan TYDT Şekilsel-B test puan ortalamaları arasında 8. Sınıf lehine anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur. Ayrıca, on sekiz aylık izleme sonunda öğrencilerin yaratıcı düşünme gelişimlerinin cinsiyete göre anlamlı bir fark oluşturmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular, erken ergenlik çağının fiziksel ve bilişsel gelişim özellikleri dikkate alınarak tartışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğrencilerin Yaratıcı Düşünme Gelişimlerinin İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume39en_US
dc.identifier.issue175en_US
dc.identifier.endpage284en_US
dc.identifier.startpage275en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record