Show simple item record

dc.contributor.authorŞükran Karaca
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:33:25Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:33:25Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1303-099X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRd05UazRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2830
dc.description.abstractTeknolojideki hızlı gelişmeler, doğal kaynakların bilinçsizce kullanılması büyük bir çevre kirliliğine neden olmuştur. Doğa ve insanoğlu her zaman iç içe geçmiş olduğu için doğanın geleceğine ilişkin endişeler insanlık açısından gelecek korkusunu da beraberinde getirmektedir. Bu nedenle tüketiciler giderek daha az kirlilik yaratan, atıkları azaltan, daha fazla geri dönüşüm sağlayan yenilenebilir kaynakların üretimde daha fazla kullanımını ve ürünlerin eko sistem içinde daha güvenli olmasını talep etmektedirler. Bu çalışmada, çevre bilincini ve çevreye duyarlı ürünleri kullanma eğilimlerini belirlemek amacıyla Sivas ilinde yaşayan 362 kişiye yüz yüze anket uygulanmıştır. Bireylerin demografik özellikleri ile çevre bilinci ve çevreye duyarlı ürün bilinci arasında istatistiki açıdan fark olup olmadığının analizinde t testi uygulanmış ve ayrıca likert ölçekli sorular için faktör analizi ile soruların gruplama biçimleri araştırılmıştır. Çalışmada, Sivas ili halkının çevreye bilinçli ve çevre dostu ürünleri kullanmaya duyarlı oldukları sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractRapid progress in technology, unconscious usage of natural resources cause a great environmental pollution. Because environment and human being are always all together, fears relating to future of environment bring also the humanity’s fear of future. Therefore consumers demand that renewable sources–which cause gradually less pollution, decrease waste, get more recycling–will be used in production much more and products will be safer in ecosystem. In order to determine the environment conscious and usage tendency of environmentally-conscious products, a face to face inquiry is applied to 362 people living in Sivas city center. t test is applied in the analysis of whether there is a statistical difference between individuals’ demographical characteristics and the environment conscious or not. Besides for likert scaled questions, grouping methods of questions are searched by factor analysis. At the end of the study, it’s figured out that people living in Sivas are conscious to environment and sensitive in usage of environmentally-consciousproducts.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleTüketicilerin yeşil ürünlere ilişkin tutumlarının incelenmesine yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on investatigation of consumers’ attitudes on green productsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEge Akademik Bakışen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage111en_US
dc.identifier.startpage99en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record