Show simple item record

dc.contributor.authorMurat Kangalgil
dc.contributor.authorGıyasettin Demirhan
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:33:27Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:33:27Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRME16QTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2841
dc.description.abstractBeden eğitimi derslerinde kullanılan farklı dönütlerin başarı ve kalıcılığa etkisi araştırılmıştır. Araştırma, 2007-2008 öğretim yılında 8. sınıfta 4 grupta (sözel, görsel, sözel+görsel, kontrol) 80 öğrenci ile basketbolda turnike ve sıçrayarak şut konularında yapılmıştır. Kruskal-Wallis ve Mann Whitney-U Testleri kullanılmıştır. Bulgularda; bilişsel alanda, sözel ve kontrol, görsel ve kontrol grupları arasındaki farklar anlamlı bulunmazken diğer gruplar arasındaki farklar anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Devinişsel alan sıçrayarak şut erişi puanlarında, görsel ve kontrol, sözel ve görsel gruplar arasındaki fark anlamlı bulunmazken diğer gruplar arasındaki farklar anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Turnike erişi puanlarında görsel ve kontrol grubu arasındaki fark anlamlı bulunmazken diğer gruplar arasındaki farklar anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Sıçrayarak şut kalıcılık puanlarında, sözel ve görsel gruplar arasındaki fark anlamlı bulunmazken diğer gruplar arasındaki farklar anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Turnike kalıcılık puanlarında tüm gruplar arasındaki fark anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Sonuçta, beden eğitimi derslerinde kullanılan farklı dönütlerin başarıya etkisinin olduğu, en fazla etkinin sözel+görsel dönüt grubunda olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIt was investigated in this study that the effects of different feedback types on success and retention. In 2007-2008 academic years, 80 eighth grade students participated to study. Participants assigned to 4 groups (verbal, visual, verbal+visual, control). Subjects were asked to perform lay-up and jumping shot at the basketball lesson. Kruskal-Wallis and Mann-Whitney U Test were used. According to cognitive domain, there were no significant differences between verbal and control; visual and control group and differences between the other groups were significant (p&lt;0.05). According to jump shoot success; there were no significant differences between visual and control; visual and verbal group, differences between the other groups were significant (p&lt;0.05). According to lay-up success; there were no significant differences between visual and control, differences between the all other groups were significant (p&lt;0.05). According to jump shoot retention; there were no significant differences between verbal and visual, differences between the all other groups were significant (p&lt;0.05). According to lay-up retention; differences between the all groups were significant (p&lt;0.05). As a result, different feedback types were effective on physical education lessons, verbal+visual groups was the most effective way.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBeden eğitimi derslerinde kullanılan farklı tür dönütlerin erişi ve kalıcılığa etkisien_US
dc.title.alternativeEffects of different feedback types on success and retention in physical education lessonsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.issue44en_US
dc.identifier.endpage197en_US
dc.identifier.startpage189en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record