İlköğretim öğrencilerinin 4-8. Sınıf fen akademik başarılarının boylamsal incelenmesi: Sınıf düzeyi ve cinsiyet farklılıkları
Abstract
Bu çalışmada, 222 ilköğretim öğrencisinin 4-8. sınıf fen ve teknoloji dersi yılsonu notları ve 6-8. sınıf Seviye Belirleme Sınavı fen testi yüzde başarıları izleme araştırma modeli ile boylamsal olarak incelenerek öğrencilerin fen akademik başarılarının sınıf düzeyi ve cinsiyete göre değişimi incelenmiştir. Çalışma bulgularına göre, ulusal ölçekli başarı testleri sonuçlarına benzer olarak, sınıf düzeyi arttıkça ilköğretim öğrencilerinin fen akademik başarılarında anlamlı düzeyde düşme gözlenmektedir. Fen akademik başarısı değişiminin cinsiyete göre incelenmesi sonucunda kız ve erkeklerin fen ve teknoloji dersi notlarının 4-8. sınıflar arasındaki değişiminde anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Her sınıf düzeyi için yapılan karşılaştırmalar sonucunda ise kızların tutarlı olarak az bir farkla da olsa erkeklerden daha yüksek fen başarısına sahip olduğu ve bu farkın sınıf düzeyi arttıkça istatistiksel olarak anlamlı bir farka dönüştüğü belirlenmiştir. Çalışma sonuçları ışığında, ilköğretim öğrencilerinin düşük fen başarısını artırmak ve fen ve teknoloji dersi öğretim programı hedefleri kapsamında vurgulanan cinsiyete dayalı fen başarı farkının kapatılması hakkında önerilere yer verilmiştir. This study investigated the change of the science academic achievement by grade level and gender where 222 elementary students’ science and technology course scores between the 4th and 8th grades and science success percentages in 6th and 8th grades Level Determination Exam were longitudinally analyzed. Based on the findings of this study, consistent with the results of the national achievement tests, a significant decrease was observed in elementary students’ science academic achievement as their grade level increased. From the analysis of the changes in science academic achievement by gender, a significant difference between the 4-8th grade science scores was found out. Based on the comparisons for each grade level, girls were consistently found to have at least slightly higher science success than boys; furthermore, it was observed that this difference became statistically significant as the grade level increased. In light of the findings of this study, recommendations were listed for enhancing the low science academic achievement of elementary students, and about closing the gap between genders, which was emphasized among the goals of the new science and technology teaching program.
Source
Kuram ve Uygulamada Eğitim BilimleriVolume
13Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRMU5UWXdNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/2856
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]