Show simple item record

dc.contributor.authorŞerife Karagözoğlu
dc.contributor.authorDilek Özden
dc.contributor.authorFatma Yıldız Tok
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:33:42Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:33:42Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1309-5471
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVMU1UVTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2900
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı entegre program hemşirelik öğrencilerinin klinik stres düzeyi ve etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Tanımlayıcı tipteki bu çalışmanın örneklemini klinik uygulamaya ilk kez çıkan 93 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, tanıtıcı özellikler formu ve Pagana Klinik Stres Anketi(KSA) ile toplanmış ve yüzdelik dağılım, iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi ile değerlendirilmiştir. Öğrencilerin %89,2’si kendisini hemşirelik mesleğine ait hissettiğini, %73,1’i okuldaki eğitimin öğrenci merkezli bir anlayışla yürütüldüğünü, %89,2’si okuldaki eğitimin hemşirelik bilgi ve becerisini yeterli düzeyde geliştirdiğini ve %77,4’ü ise teorik - laboratuar eğitiminin kendilerini klinik uygulamaya hazırlamada yeterli olduğunu belirtmiştir. Öğrencilerin KSA puan ortalaması 27.10±10.41 (Min 4, Mak 59) olup, kendisini hemşirelik mesleğine ait hissetme durumu ile KSA puan ortalamaları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır (p<0.05). Genel anlamda entegre program öğrencilerinin klinik stresinin düşük, ancak kendini mesleğe ait hissetmeyen ve yeterli düzeyde mesleki bilgi ve beceri kazanmadığını belirten öğrencilerin ise klinik stresinin daha yüksek olduğu söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine clinical stress levels of nursing students participating in an integrated program and the risk factors affecting the levels. Ninety-three nursing students who participated in a clinical practice for the first time comprised the sample of this descriptive study. The data of the study were collected with the identifying characteristics form and Pagana Clinical Stress Questionnaire (CSQ) and were evaluated with the percentage distribution and the significance test for the difference between two means. Of the students, 89.2% stated that they felt they belonged to the nursing profession, 73.1% stated that the education system carried out in the school was a student-centered one, 89.2% stated that education given in the school developed their level of knowledge and skills of nursing adequately and 77.4% stated that theoretical education and the laboratory training were enough to prepare them for clinical practices. Students' mean CSQ score was 27.10 &plusmn; 10:41 (Min 4, Max 59), and the difference between the feeling of belonging to the nursing profession and CSQ mean scores was determined to be statistically significant (p &lt;0.05). It can be proposed that whereas integrated program students had lower clinical stress levels in general, those students who stated that they did not feel that they belonged to the nursing profession and that they did not gain enough professional knowledge and skills had higher clinical stress levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleEntegre program hemşirelik öğrencilerinin klinik stres düzeyi ve etkileyen faktörleren_US
dc.title.alternativeClinical stress levels of nursing students participating in an integrated program and the factors affecting the levelsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage95en_US
dc.identifier.startpage89en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record