Show simple item record

dc.contributor.authorAli Türkdoğan
dc.contributor.authorAdnan Baki
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:33:50Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:33:50Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZeU56STFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2933
dc.description.abstractYanlış, davranışçı kuramlarda yok sayılmıştır. Bilişsel kuramlarda ise sadece kavram yanılgısı olan yanlışlara önem verilmiştir. Yapılandırmacı yaklaşımda ise yanlış öğrenme için önemli bir fırsat ve öğrenme ortamının kaçınılmaz bir parçası olarak nitelendirilmektedir. Fakat yapılandırmacı yaklaşımı esas alan çalışmalarda da yanlışın varlığı, kaynağı ve öğretimdeki yerine ilişkin yeterince bilgiye yer verilmediği görülmektedir. Yanlışı daha iyi anlamanın yanlışa daha uygun dönüt vermeyi sağlayacak bilgilere ulaşmayı beraberinde getireceği dolayısıyla da etkin öğrenci merkezli ortamların oluşturulabileceği düşünülmektedir. Yanlış türleri oluşturmak amacıyla, ilköğretim ikinci kademede, 260 matematik dersi gözlemlenmiş, 30 saatlik gözlem ayrıntılı incelenmiştir. Çalışma özel durum çalışmasıdır, genelleme amacı yoktur. Verilerin toplanması ve analizi dikkate alındığında çalışma nitel bir çalışmadır. Yanlış “Bilimsel Dile ?lişkin Yanlışlar; ?şlem ve Strateji Kullanımına ?lişkin Yanlışlar; Tümevarım-Tümdengelim ile ?lgili Yanlışlar; Sınıflamalara ?lişkin Yanlışlar” olmak üzere 4 ana grupta tanımlanmıştır. Yanlış türlerinden öğretmen ve öğretmen adaylarının haberdar edilmesinin öğrenci merkezli öğrenme ortamlarının daha etkili oluşturulmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to classify the types of mistakes and to stress their importance in teaching and learning process. Mistakes have been ignored in behavioral theories. And only misconceptions have been investigated as mistakes in cognitive theories. Yet, mistakes are regarded as an inevitable part of the learning and an important opportunity for learning in constructivist approach. However, it is seen that understanding the mistake well contributes to form an efficient student-centered learning environment enabling to give right feedbacks. In this study which the types of mistake are aimed to be listed, 260 Maths classes in the 6th, 7th and 8th grades of the primary school have been observed and then a 30 hours observation is analyzed in detail. The research is a case study; it isn’t aimed at making generalization. Considering the data collection and analysis, the study is a qualitative one. In the study, the mistakes are classified into 4 main groups. It is expected that informing the teacher and the student teachers about the types of mistakes will contribute to creation of student centered environments more effectively.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleClassification of middle school students’ mistakes: Mistake typesen_US
dc.title.alternativeYanlış türleri: İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yanlışlarının sınıflandırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume46en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.identifier.startpage67en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record