Show simple item record

dc.contributor.authorBülent Aydoğdu
dc.contributor.authorSerkan Buldur
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:34:02Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:34:02Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpReU56QTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2975
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel süreç beceri düzeylerini belirlemek, bu becerilerin sınıf düzeyine ve cinsiyete göre nasıl değiştiğini ve fen başarısı ile ilişkisini incelemektir. Çalışmanın deseni betimsel taramadır. Araştırma verileri, kişisel bilgi formu ve Aydoğdu (2006) tarafından geliştirilen Bilimsel Süreç Becerileri Testi aracılığıyla toplanmıştır. Bilimsel Süreç Becerileri Testi, cevaplarının nedenleriyle istendiği, güvenirliği 0.70 olan dokuz maddelik çoktan seçmeli soru ve yedi senaryodan oluşmaktadır. Araştırmaya, sınıf öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören 143 öğretmen adayı katılmıştır. Elde edilen veriler t testi, Pearson Momentler Çarpımı Korelâsyonu ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılaştığını göstermiştir. Diğer yandan öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre bilimsel süreç becerilerinde anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ayrıca, bu becerilerle fen başarısı arasında orta düzeyde pozitif bir ilişkinin (r=0.38) olduğu tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine levels of science process skills of pre-service classroom teachers and to examine relationships between their science process skills and science achievement. The study had a descriptive survey design. Data were collected through “Personal Information Form” and “Science Process Skills Test” (SPST) which was developed by Aydoğdu (2006). The SPST consists of nine multiple–choice items with a reliability coefficient of .70, which requires reasoning for responses and seven scenarios. The SPST was administered to 143 pre-service classroom teachers in a public university and data were analyzed by t test, Pearson productmoment correlations, and one way analysis of variance (ANOVA). Results indicated that science process skills of students differed on their grade level, but not on gender. Besides, moderate positive correlation (r=.38) was found between science process skills and science achievementen_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAn Investigation of Pre-Service Classroom Teachers’ Science Process Skills in Terms of Some Variablesen_US
dc.title.alternativeSınıf Öğretmeni Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage534en_US
dc.identifier.startpage520en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record