Show simple item record

dc.contributor.authorHatice Yıldız
dc.contributor.authorSebahattin Arıbaş
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:34:16Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:34:16Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJMk56STRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3020
dc.description.abstractÜlkemizde 2003 yılında uygulamaya başlanan Intel Öğretmen Temel Kursu (IÖTK) öğretmenlere, derslerinde teknolojiyi kullanarak, proje temelli öğrenme etkinliklerine yer vermelerini sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Ayrıca bu kursta öğretilenler sayesinde öğretmenlerin, öğrencilerin problem çözme, eleştirel düşünme ve işbirliği içinde çalışma becerilerini geliştirici etkin- likler tasarlaması amaçlanmıştır. Bu araştırmada IÖTK’nun Sivas ilindeki 3 ilk- öğretim okulunda ne derece uygulanabildiğinin ve öğretmenlerin bu program hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Betimsel nitelikte olan bu çalışmada veriler görüşme yöntemiyle toplanmıştır. Öğretmenlerden elde edi- len veriler sonucunda, IÖTK’nun tam anlamıyla amacına ulaşmadığı; öğret- menlerin derslerini teknoloji destekli işleme taraftarı olduğu ancak bunun için yeterli bilgi ve alt yapıya sahip olmadığı anlaşılmıştır. Sınıflarında yeterli dona- nımın bulunmaması da öğretmenlerin bilgi teknolojilerini kullanımını engelle- mektedir.en_US
dc.description.abstractIntel in-service teacher training program, applied in Turkey in 2003, had been prepared to make the teachers integrate the technology and give project based applications into their lessons. In addition, thanks to this in-service trai- ning course, it has been aimed the teachers would develop the applications which could develop the students’ problem solving, critical thinking and colla- borative study skills. It is aimed in this study to determine how Intel in-service teacher training program was applied at 3 schools in Sivas and teachers’ opini- ons about the course. In this study, whose nature is descriptive, the data gathe- red by interviews with teachers who had joined this course. According to data results, these have been understood that Intel in-service teacher training prog- ram did not reach its’ goals exactly; the teachers wanted to use the technology in the lessons but they did not have enough information and infrastructure. The lack of enough material in their classroom prevents teachers’ technology usage.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleIntel Öğretmen Hizmet İçi Eğitim Kursunun Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe Evaluation Of Intel Inservice Teacher Training Programen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume41en_US
dc.identifier.issue193en_US
dc.identifier.endpage69en_US
dc.identifier.startpage55en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record