Show simple item record

dc.contributor.authorMurat Bursal
dc.contributor.authorNevzat Yiğit
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:34:34Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:34:34Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNd01qYzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3077
dc.description.abstractBu çalışmada, Fen ve Teknoloji öğretmen adaylarının BİT ve Materyal Tasarımı hakkındaki özyeterlik inanışlarını ve bu inanışları etkileyen faktörleri belirleme amacıyla BİT Kullanımı ve Materyal Tasarımı Özyeterlik [BİT_MTÖ] ölçeği tasarlanarak, ölçeğin geçerlik ve güvenirlik araştırması yapılmıştır. 310 öğretmen adayının katıldığı çalışma sonucunda, BİT_MTÖ ölçeğinin Temel BİT Becerileri ve Özgün Materyal Tasarımı adlı iki faktörden oluştuğu ve ölçekten elde edilen verilerin geçerlik ve güvenirlik kriterlerini taşıdığı saptanmıştır. Pilot çalışmada elde edilen verilere göre; Temel BİT Becerilerine yönelik özyeterlik seviyesinin, gelir seviyesi ve bilgisayar deneyim süresi değişkenlerine göre anlamlı şekilde farklılaşma gösterdiği, fakat Özgün Materyal Tasarımına yönelik özyeterlik inanışlarında aynı gruplar arasında sadece deneyim süresi için farklılaşma gözlendiği tespit edilmiştir. Ayrıca, her iki faktör puanlarında da cinsiyete göre anlamlı farklılık bulunmadığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, a scale entitled "Information and Communication Technologies Usage and Material Design Efficacy [ICT_MDE]" is developed to investigate pre-service science and technology teachers' efficacy beliefs regarding ICT usage and Material Design and the factors impacting these beliefs. By using the validity and reliability data from 310 pre-service teachers, ICT_MDE scale is concluded to be a valid and reliable instrument consisting of two factors: Basic ICT Skills and Original Material Design. Based on the data from this pilot study; the efficacy levels in Basic ICT Skills factor significantly changed by the income level and computer usage experience. However, efficacy scores in Original Material Design factor are found to differ only by computer usage experience. Furthermore, no significant difference due to gender has been observed in both factors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen ve teknoloji öğretmen adaylarının bilgi iletişim teknolojileri (BİT) kullanımı ve materyal tasarımı özyeterlik inanışlarıen_US
dc.title.alternativePre-service science and technology teachers' efficacy beliefs about ınformation and communication technologies (İCT) usage and material designen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage1088en_US
dc.identifier.startpage1073en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record