Show simple item record

dc.contributor.authorHakan Koç
dc.contributor.authorBülent Aksoy
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:34:35Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:34:35Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1303-2429
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNd05UZzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3080
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ülkemizin çeşitli yükseköğretim kurumlarında coğrafya eğitimi alan lisans öğrencilerinin bölge kavramı konusundaki bilişsel düzeylerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de altı farklı üniversitenin Eğitim ve Edebiyat Fakültelerinin coğrafya Öğretmenliği ve Coğrafya Bölümlerinde öğrenim gören 165 lisans öğrencisine bölge kavramı ve özelliklerini içeren yapılandırılmamış 8 adet sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Betimsel tarama yöntemi ve içerik analizi yöntemi kullanılan bu araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde, araştırma problemi ve alt problemlerine uygun olarak, frekans, yüzde aritmetik ortalama değerleri kullanılmış; t- Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) teknikleri uygulanmıştır. Lisans öğrencilerinin bölge kavramına ilişkin bilişsel düzeyleri bölüm ve üniversite değişkenine göre farklılaşırken, cinsiyetlerine göre farklılaşmadığı bulunmuştur. Coğrafya eğitimi alan lisans öğrencilerinin, bölge kavramına ve bölge türüne yönelik bilişsel düzeyleri 1. ve 6. sorularda oldukça yüksek iken 2.,3.,4.,5. ve 7. sorularda oldukça düşük olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to define the cognitive levels of undergraduate students, having geography education in the higher education institutions in our country, about the concept of region. In line with this aim, a survey comprising eight unstructured questions about the concept and characteristics of region was applied to 165 undergraduate students having education in the departments of Geography Teaching and Geography of the faculties of Education and Letters at six different universities in Turkey. Descriptive surveillance and content analysis methods were used in this research and to analyse the data obtained from the research, corresponding with the problems and subproblems, frequency, arithmetic mean, percentage of values have been used; ttest and one-way analysis of variance (ANOVA) techniques were applied. The cognitive levels of undergraduate students differentiate with respect to the variables of department and university while not differentiating with respect to gender. The cognitive levels, regarding the concept and type of region, of undergraduate students receiving geography education have been found to be high for the questions 1 and 6, while being considerably low for the questions 2, 3, 4, 5, 6, and 7.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.titleCoğrafya eğitiminde bölge kavramıen_US
dc.title.alternativeThe concept of region in geography educatıonen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMARMARA COĞRAFYA DERGİSİen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue25en_US
dc.identifier.endpage339en_US
dc.identifier.startpage319en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record