Show simple item record

dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:34:50Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:34:50Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNM09UazNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3125
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarını belirlemektir. Bu bağlamda, Atıadolu Öğretmen Lisesi öğrencilerinin tutumlarını, cinsiyet, öğrencilerin öğrenim gördükleri bölüm, öğrencilerin ailelerinin gelirleri, öğrencilerin "Anadolu Öğretmen Lisesi"ni tercih etme öncelikleri, öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıflar, anne veya babası öğretmen olan ve olmayan öğrenciler gibi değişkenlerin araştırma verileri açısından anlamlı farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmanın verileri Adıyaman Anadolu Öğretmen Lisesinin 314 öğrencisinden toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Sonuçlara göre, Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin tutumlarının "Orta" değer ve üzerinde olduğu görülmektedir. Cinsiyet, öğrencilerin ailelerinin gelirleri, öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıflar, anne veya babası öğretmen olan ve olmayan değişkenlerine göre öğrenci tutumları arasında anlamlı farklılık görülmemişken; öğrencilerin "Anadolu Öğretmen Lisesi"ni tercih etme öncelikleri ve öğrencilerin öğrenim gördükleri bölüm değişkenlerinde öğrencilerin tutumlarında anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. ven_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine behaviours of the students' to teaching profession in Anatolian Teacher Training High School. Therefore, this research examines if the behaviours of the students in Anatolian Teacher Training High School differ from according to sex, departmant of students' that they study, priority to prefer this schools,, family incomes, students' grade, whether their parents are teacher or not (parents' jobs) factors, The datas of the research are collected from 314 students of the "Adıyaman Anatolian Teacher Training High School". t-Test and one way varience analyze test are performed to analyze the data. According to the results, it is seen that Attitudes of the students' in Anatolian Teacher Training High School are at an average level or above the average. According to Sex, family incomes, students' grade, whether their parents are teacher or not (parents' jobs) factors, there aren't any meaningful diferences among the students' attitudes, while their priority to prefer "Anadolu Öğretmen Lisesi" and the department that they study factors have a meaningful difference on their behaviours.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAnadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları (Adıyaman ili örneği)en_US
dc.title.alternativeThe attitudes of anatolian teacher training high school students towards the profession of teaching (Adıyaman province case)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage232en_US
dc.identifier.startpage217en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record