Show simple item record

dc.contributor.authorNilgün Tatar
dc.contributor.authorEylem Feyzioğlu Yıldız
dc.contributor.authorSerkan Buldur
dc.contributor.authorErcan Akpınar
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:35:04Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:35:04Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRd05ERXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3162
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik zihinsel modellerini belirlemek ve bu modellerin cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleriyle olan ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırmaya, 300 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama aracı olarak "Fen Öğretmeni Çizim Testi- Kontrol Listesi" (FÖÇT-KL) kullanılmıştır. Veriler dereceli puanlama anahtarı ile kodlanmış ve daha sonra SPSS 16.0 programı ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, öğretmen adaylarının % 61'inin kavramsal, % 22'sinin araştırmacı ve % 17'sinin ise açıklayıcı zihinsel modele sahip olduğunu göstermiştir. Cinsiyete göre öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik zihinsel modelleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamış, ancak sınıf düzeyine göre dördüncü sınıf öğrencileri ile birinci sınıf öğrencileri arasında, dördüncü sınıf öğrencileri lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Öğretmen adaylarının fen öğretimi hakkındaki inanışlarının incelendiği araştırmalarda veri çeşitlemesi sağlamak isteyen araştırmacılar için FÖÇT-KL'nin kullanılması önerilmektedir. Ayrıca farklı üniversitelerde öğrenim gören öğretmen adaylarını kapsayan örneklemlerde farklı değişkenler ele alınarak yeni araştırmalar yürütülebilir.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to explore preservice science teachers' mental models of science teaching. Additionally it is investigated whether there is a significant correlation between their gender and grade levels in terms of mental models. The sample of this study composed of 300 (111 males and 189 females) pre-service science teachers from Turkey. As a data collection instrument "Draw a Science Teacher Test-Checklist (DASTT-C)" was used. The test was made up two sections. In the first section of the DASTT-C, the pre-service science teachers were asked to "Draw a picture of yourself as a science teacher". In the second section, they were asked to give answers to the questions "What is the science teacher doing? and what are the students doing?" regarding their drawings. The data was the coded according to the rubric and analyzed with SPSS. The results of study showed that pre-service science teachers' mental models of science teaching were in the categories of conceptual teaching (61%), exploratory or inquiry/constructivist teaching (22%), and explicit/didactic teaching (17%). There was no significant difference between male and female but there was significant difference between the grade levels in favour of senior levels with regard to their mental models of science teaching. In the light of the results, some suggestions were made for further studiesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik zihinsel modellerien_US
dc.title.alternativePre-service science teachers' mental models about science teachingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage2940en_US
dc.identifier.startpage2925en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record