ÜNİVERSİTE İMAJINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR UYGULAMA ÇALIŞMASI: CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
Abstract
Günümüz rekabet ortamında ortaya çıkan gelişmelerden, her sektörde olduğu gibi eğitim sektörü de etkilenmiştir. Eğitim sektörü hizmet sektörü arasında yer alan, ulusal ve ekonomik gelişmenin temel bir katılımcısı ve yapıtaşı olarak kabul edilen bir sektördür. Eğitim kalitesi üniversiteler için bir sorundur ve dünya çapında pek çok üniversite öğrencilerin memnuniyetini kazanmak için çaba sarf etmektedir. Her kurum gibi, eğitim kurumları da günümüzün rekabetçi piyasası içinde hayatta kalmaya çalışmak, bu amaçla da güçlü bir imaja sahip olmak zorundadır. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı Cumhuriyet Üniversitesi imajına etki eden faktörleri tespit ederek öğrencilerin aldığı hizmet kalitesinin, öğrenci memnuniyetinin ve ağızdan ağıza pazarlamanın üniversite imajının oluşmasında etkisini ortaya koymaktır. Bu kapsamda Cumhuriyet Üniversitesi’nde eğitim görmekte olan 326 öğrenciye yüz yüze anket uygulanmıştır. Çalışma için gerekli olan anket Khalifa ve Mahmoud (2015) tarafından geliştirilen ölçek kullanılarak hazırlanmıştır. Elde edilen verilere regresyon analizi yapılmış ve analiz sonucunda Cumhuriyet Üniversitesi'nin imajını etkileyen en önemli faktör ağızdan ağıza pazarlama, sonra sırasıyla memnuniyet ve hizmet kalitesinin alt unsurlarından akademik danışmanların öğrenciye göstermiş olduğu ilgi olarak tespit edilmiştir. Ayrıca, üniversitesinden memnun olan öğrencilerin üniversitedeki ve diğer arkadaşlarıyla hislerini paylaşma eğiliminde olduğu sonucu da ortaya çıkmıştır. The developments in today's competitive environment have affected the education sector as well as in every sector. The education sector is a major participant in the national and economic development of the service sector and is considered a building block. The quality of education is a challenge for universities and is endeavoring to win the satisfaction of many university students around the world. Like any institution, educational institutions must also have a strong image for this purpose in order to survive in today's competitive market. In this context, the aim of this study is to determine the factors affecting the image of Cumhuriyet University and to show the effect of the students' service quality, student satisfaction and marketing of their word of mouth on university image formation. Within this scope, 326 students who are studying at Cumhuriyet University have applied a face to face questionnaire. The questionnaire required for the study was prepared using the scale developed by Khalifa and Mahmoud (2015). Regression analysis was performed on the obtained data and it was determined that the most important factor affecting the image of Cumhuriyet University’s from the subordinate elements of word of mouth marketing and then the satisfaction and service quality respectively. In addition, the result is that students who are satisfied with the university tend to share their feelings with colleagues and other colleagues.
Source
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler DergisiVolume
19Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnM056RXdNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/3288
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]