Show simple item record

dc.contributor.authorGülpınar Akbulut Özpay
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:37:18Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:37:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1303-2429
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnM05qQTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3317
dc.description.abstractBu makalenin konusu Bakü-Tiflis-Kars demiryolu ve bu demiryolunun Türkiye açısından jeopolitik önemini değerlendirmektir. Azerbaycan, Türkiye ve Gürcistan arasındaki bu demiryolu hattı ile ilgili ilk görüşler 1990’lı yıllarda gündeme gelmiştir. 2007 yılında anlaşma sağlanmış ve 2008 yılında Türkiye kısmında yapımına başlanılmıştır. Demir İpek Yolu’nun en önemli parçalarından birini oluşturan Marmaray Projesi 2013 yılında tamamlanmış, böylelikle Avrupa-Asya demiryolu ağı arasında bağlantı sağlanmasına bir adım daha yaklaşılmıştır. Bakü-Tiflis-Kars demiryolunun toplam hat uzunluğu 838.6 km’dir. Bu hattın Türkiye kısmı 105 km’dir. Bunun da 29 km.si Gürcistan’ta 76 km.si Türkiye sınırları içerisindedir. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı sayesinde dar çerçevede Türkiye üzerinden Avrupa ile Hazar Denizi arasında yeni bir demiryolu ağı kurulmuş olacaktır. Geniş çerçevede ise bu demiryolu hattı karada Avrupa ile Çin arasındaki en önemli yolcu ve yük taşıma kapasitesine sahip güzergâhlardan biri olacaktır. Tarihi, politik, ekonomik ve coğrafî açıdan önemli bir güç olarak değerlendirilen Bakü-Tiflis-Kars demiryolunun konu edinildiği çalışmada, öncelikle bu demiryolunun tarihi gelişimi ve ortaya çıkış nedenleri ele alınacak, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattındaki ülkelerin, özellikle de Türkiye için demiryolu hattının jeopolitik bir unsuru olarak nasıl değerlendirilmesi gerektiği üzerine durulacaktır.en_US
dc.description.abstractThe subject of study is evaluated the Baku- Tbilisi-Kars Railway and its the geopolitical impacts on Turkey. Among Azerbaijan and Turkey through Georgia was first discussed in 1993 about this railway Project, after that the Project implementation began in 2007 and construction began in 2008 on Turkey. Marmaray Project, which is one of the most other important part of the Iron Silk Road, completed in 2013. Thus, it was closed one more step for providing connect European and Asian railway networks. The total length of the railway is 838.6 km. This part of Turkey is 105 kilometer. The Baku-Tbilisi-Kars railroad project envisages construction of a 29 kilometer segment in Georgia and a 76 kilometer segment in Turkey. The Baku- Tbilisi-Kars Railway is an important part of New Iron Silk Road. Due to this railway, it connected to a new rail corridor from Caspian Sea to Europe via Turkey. In general framework is also that this railway line is one of the most important road in terms of passengers and freight carrying capacity between China and Europe countries. In this study is evaluated railway phenomenon as an important power in terms of politic, economic, historic and geography and highlighted development and historical of Baku- Tbilisi-Kars Railway. In following, it is considered this railway line how to use as a geopolitics power by countries including Baku- Tbilisi-Kars Railway for Turkey.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.titleBAKÜ-TİFLİS-KARS DEMİRYOLU VE TÜRKİYE AÇISINDAN JEOPOLİTİK ÖNEMİen_US
dc.title.alternativeThe Baku-Tbilisi-Kars Railway and Its Geopolitical Importance in Terms of Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMARMARA COĞRAFYA DERGİSİen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue37en_US
dc.identifier.endpage111en_US
dc.identifier.startpage103en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record