Show simple item record

dc.contributor.authorZekiye Tamer Gencer
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:37:20Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:37:20Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2148-2942
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprMU1EUTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3329
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, son yıllarda epeyce yoğun bir kullanıcı kitlesine ulaşmış olan sosyal medya araçlarını kullanan bireylerin, kendilerini ifade etme ve diğer bireylerle kurulan iletişimdeki kaygıları açısından incelemektir. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yoğun bir kitle tarafından kullanılan sosyal araçların yüz yüze iletişimin kısmen önüne geçmiş olması, bu araçlar üzerinden kaygı incelenmesine neden olmuştur. Çalışmada sosyal medyanın tarihi gelişim sürecine yer verilmiş ve kavramsal olarak kaygı ve iletişim kaygısı tanımlanmıştır. Araştırmada, yaşları 18 ile 25 arasında değişen, üniversite öğrencilerinden oluşan gruba yönelik anket yöntemi kullanılmıştır. McCroskey (1982) tarafından geliştirilen ve Dünya’da birçok araştırmacı tarafından da kullanılan “İletişim Kaygısı Ölçeği” ilgili öğrenci grubuna uygulanmıştır. Anket içeriğinde katılımcıların sosyal ağları kullanma biçim, neden ve sıklıkları ile bu ağlardaki etkileşimlerinde duydukları iletişim kaygı düzeylerine dair sorular yer almıştır. Bireylerin yüz yüze iletişim yerine tercih ettikleri sosyal medya iletişiminin kaygı düzeyleri ile ilişkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Tüm katılımcılardan onay alınmış ve onayları doğrultusunda demografik bilgilerine de ulaşılmıştır. Araştırma bulguları SPSS programı ile analiz edilerek gerekli sonuçlara ulaşılmıştır. Bu çalışma sonuçlarına göre, cep telefonu ve akıllı cihaz sahipliği son derece yüksek bir orandadır (98,1). Ayrıca sosyal medya ortamlarına erişebilmek için gerekli olan internete bağlanma da çoğunlukla bu cihazlar üzerinden sağlanmaktadır (%39,1). Bir çok amaç için kullanılan sosyal medya ortamlarında geçirilen sürenin de çoğunlukla iki saat ve daha fazla olduğu göz önüne alındığında bireylerin bu özgür ve rahat iletişim ortamlarına daha çok ilgi gösterdikleri aşikardır. Demografik özellikler açısından öğrencilerin sosyal medya üzerinden kurdukları iletişimde kaygı düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar olmaması sosyal medyadaki eylemleri daha sık ve aktif hale getirmektedir. İletişim kaygısı ölçeğinde (51-120 puan aralığı) ortalama puanın 72,21 olması sosyal medya iletişimin kaygı düzeyini yükseltmediğini göz önüne sermektedir. Bu durum da sosyal medya üzerinden her konuda bilgi ve fikir paylaşımının artmasını sağlamaktadır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to examine the people who use the social media tools which have reached a heavy user group in recent years about expressing themselves and communication with other people and their apprehensions in communication. Social media tools which are used by a great population also in Turkey as in the world get partially ahead of face to face communication and it caused that the apprehension is examined over these tools. This study includes the process of historical development of social media and apprehension and communication apprehension was defined conceptually in this study. A group which composed of university students ranging in age from 18 to 25 and survey method were used in the research. The scale of communication apprehension which was developed by McCroskey (1982) and is used by a lot of researchers in the world was practiced on the related student group. There are the questions about the way of using social media, reason and frequencies and the levels of communication apprehension in the interaction in these networks of the participants in the survey. It was aimed that the levels of apprehension of social media communication which individuals prefer instead of face to face communication and the relation are surveyed. Approval was obtained from all participants and their demographic information was reached in accordance with their approvals. The essential conclusions were reached by analyzing the research findings through SPSS program. The ownership of mobile phone and smart device has a very high rate according to the conclusions of this study (98,1). Besides, connection to internet which is necessary for access to social media platforms is provided mostly over these devies. (39,1%) When considering that the time which is spent in social media platforms which are used for a lot of reasons is mostly two hours and more, it is obvious that the individuals show more interest in these free and comfortable communication platforms. Since there are no significant differences in levels of communication apprehension on social media of the students in terms of demographic features, the actions on social media make more frequent and active. The average score in the scale of communication apprehension (range between 51-120) is 72,1 and it shows that social media communication doesn’t raise the level of communication apprehension. This case provides that sharing information and ideas in every respect over social media increase.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleSOSYAL MEDYA KULLANIMININ İLETİŞİM KAYGISI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİen_US
dc.title.alternativeAN EVALUATION IN THE CONTEXT OF COMMUNICATION APPREHENSION OF USING SOCIAL MEDIAen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSelçuk İletişimen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage34en_US
dc.identifier.startpage21en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record