Show simple item record

dc.contributor.authorSaniye Taydaş
dc.contributor.authorEsen Çoruh
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:37:35Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:37:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-7599
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNeU5qazBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3447
dc.description.abstractAraştırmanın amacı dijital tüketicilerin giysi satın alma davranışlarını incelemektir. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Veri toplamak için bir anket geliştirilmiştir. Anket iki bölümden oluşmuştur. Anketin birinci bölümde kişisel özellikleri saptanmasına yönelik sorular sorulmuştur. İkinci bölümde ise; beşli Likert dereceleme ile internet üzerinden giysi satın almanın avantajları ve dezavantajları konusunda maddelere yer verilmiştir. Örneklem grubu olarak 512 dijital tüketici "tesadüfi örnekleme yöntemi" ile seçilmiştir. Araştırmada dijital tüketicilerin giysi satın alma davranışları kişisel özellikler ile avantajlar ve dezavantajlar açısından karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak; kadınların internetten giysi alışverişini avantajlı buldukları, erkeklerin ise dezavantajlı buldukları, interneti 4-5 yıl arasında alışveriş amaçlı kullananların ve günlük 4-5 saat arasında alışveriş sitelerini kullananların avantajlı buldukları görülmüştür. Bu sonuçların dışındaki diğer karşılaştırmalarda anlamlı ilişki saptanmamıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of the research was to investigate of clothing purchase behaviours of digital consumers. The survey method was employed in the research. A questionnaire was developed to gather the data. The questionnaire was designed in two parts. In the first part of the questionnaire it consisted of defining the personal details. In the second part, the advantages and disadvantages of purchasing clothes via the Internet were itemised with five-point Likert scale. The sample group was selected with "random sample method" as 512 digital consumers. In the research, the clothing purchase behaviours of the digital consumers were compared in terms of the advantages and disadvantages with the personal details. As a result, women thought the clothes purchasing from the Internet favourable and men thought that it was unfavourable. It was also seen that the users of the Internet for shopping older than 4-5 years and the users of the daily 4-5 hours shopping websites found the Internet favourable for the clothing purchase. For other comparisons, there wasn't any meaningful relationship.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectOrtak Disiplinleren_US
dc.titleDİJİTAL TÜKETİCİLERİN GİYSİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİen_US
dc.title.alternativeAN INVESTIGATION OF CLOTHING PURCHASE BEHAVIOURS OF DIGITAL CONSUMERSen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTekstil ve Mühendisen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue106en_US
dc.identifier.endpage110en_US
dc.identifier.startpage101en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record