Show simple item record

dc.contributor.authorArif Bakla
dc.contributor.authorAhmet Çekıç
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:37:44Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:37:44Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2147-6020
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjd01Ua3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3502
dc.description.abstractThis study was conducted to reveal what Memrise, an online vocabulary study tool, can offer to upper-intermediate EFL learners compared to traditional vocabulary exercises in L2 vocabulary learning. Two groups of upper-intermediate learners (N=80) were randomly assigned to the experimental group and the control group and were given the Vocabulary Knowledge Scale, VKS for short, as the pre-test and post-test. The participants in both groups were exposed to the target vocabulary items in the same reading text. While those in the experimental group created list of target vocabulary items collaboratively in Memrise and then studied the sets individually, the learners in the control group did traditional vocabulary exercises. The results of the post-tests indicated that there was a significant difference between the control group and the experimental group in favor of the experimental group. The researchers discuss possible pedagogical implications of this significant finding for EFL vocabulary instructionen_US
dc.description.abstractBu çalışma sınıf içi geleneksel kelime öğretim alıştırmalarının yerine çevrim içi bir kelime çalışma yazılımının kelime öğretimi sürecine dâhil edilmesinin etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, iki grup orta-üst seviyede yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrenci (n=80) rastgele deney ve kontrol gruplarına atanmıştır. Ön-test ve son-test olarak KBÖ (Kelime Bilgi Ölçeği) verilmiştir. Ön testten sonra, her iki grup hedef kelimeleri içeren yazılı metni okumuştur. Sonrasında, kontrol grubundaki öğrenciler geleneksel sınıf içi kelime alıştırmaları yaparken, deney grubundaki öğrenciler işbirliği içinde çevrim içi kelime öğrenme yazılımı olan Memrise'yi kullanarak hedef kelimelerden liste oluşturmuştur. Son test sonuçları deney grubu lehinde anlamlı fark olduğunu göstermiştir. Bu bulgunun İngilizce kelime öğretimi açısından olası pedagojik sonuçları araştırmacılar tarafından tartışılmıştıren_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleUsing an Online Vocabulary Memorization Tool versus Traditional Vocabulary Exercisesen_US
dc.title.alternativeGeleneksel Kelime Alıştırmalarına Karşı Çevrim içi Kelime Aracının Kullanımıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage966en_US
dc.identifier.startpage948en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record