Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGülseren Dağlar
dc.contributor.authorDilek Bilgiç
dc.contributor.authorGülbahtiyar Demirel
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:37:46Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:37:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2149-0333
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjeE1UTTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3516
dc.description.abstractGiriş: Kadına yönelik şiddet dünyada ve ülkemizde önemli sorunlardan birisidir. Şiddete uğrayan kadına sağlık hizmeti sunan sağlık çalışanlarından birisi özellikle ebe ve hemşirelerdir. Amaç: Araştırmada ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin kadına yönelik şiddete ilişkin tutumlarını belirlemek amaçlanmıştır. Yöntem: Kesitsel tanımlayıcı çalışmadır. Örneklem seçimi yapılmamış evrenin tümüne ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmaya Cumhuriyet Üniversitesi Ebelik ve Hemşirelik bölümlerinde okuyan toplam 1389 öğrenci katılmıştır. Veriler 15 Ekim-15 Kasım 2014 tarihleri arasında "Kişisel Bilgi Formu", "Kadına Uygulanan Şiddete İlişkin Tutum Ölçeği" kullanılarak anket yöntemiyle toplanmıştır. Veriler SPSS programı ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin %33.3'ü ebelik, %66.6'sı hemşirelik bölümündedir. Öğrencilerin %61.1'i şiddete tanık olduğunu, %26.2'si anne babaları tarafından şiddete uğradıklarını, en fazla aile içinde psikolojik şiddet (%49.0) gördüklerini belirtmişlerdir. Öğrencilerin %57.2'si derslerde şiddettin işlendiğini, %65.4'ü şiddete uğrayan kadına yaklaşımda bulunamayacağını belirtmektedir. Hemşirelik bölümünde okuyan, 1. sınıf, erkek, geniş ve parçalanmış ailede yaşayan, anne babası okuryazar olmayan ve köyde yaşayan öğrencilerin şiddete ilişkin tutumlarında geleneksel görüşe daha yaklaştığı belirlenmiştir. Şiddete tanık olanların olmayanlara göre çağdaş görüşe yaklaştığı saptanmıştır. Sonuç: Şiddete tanık olan öğrencilerin kadına yönelik uygulanan şiddete ilişkin tutumlarının çağdaş görüşe yaklaştığı belirlenmiş, öğrencilerin yarısından fazlası şiddete uğramış kadına yaklaşımda bulunamayacağını belirtmiştir. Geleceğin ebe ve hemşirelerine eğitim süreçlerinde kadına yönelik şiddet konularının işlenmesi, duyarlılık ve bilgilendirme eğitimleri yapılması önemlidir.en_US
dc.description.abstractGiriş: Kadına yönelik şiddet dünyada ve ülkemizde önemli sorunlardan birisidir. Şiddete uğrayan kadına sağlık hizmeti sunan sağlık çalışanlarından birisi özellikle ebe ve hemşirelerdir. Amaç: Araştırmada ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin kadına yönelik şiddete ilişkin tutumlarını belirlemek amaçlanmıştır. Yöntem: Kesitsel tanımlayıcı çalışmadır. Örneklem seçimi yapılmamış evrenin tümüne ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmaya Cumhuriyet Üniversitesi Ebelik ve Hemşirelik bölümlerinde okuyan toplam 1389 öğrenci katılmıştır. Veriler 15 Ekim-15 Kasım 2014 tarihleri arasında “Kişisel Bilgi Formu”, “Kadına Uygulanan Şiddete İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılarak anket yöntemiyle toplanmıştır. Veriler SPSS programı ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin %33.3’ü ebelik, %66.6’sı hemşirelik bölümündedir. Öğrencilerin %61.1’i şiddete tanık olduğunu, %26.2’si anne babaları tarafından şiddete uğradıklarını, en fazla aile içinde psikolojik şiddet (%49.0) gördüklerini belirtmişlerdir. Öğrencilerin %57.2’si derslerde şiddettin işlendiğini, %65.4’ü şiddete uğrayan kadına yaklaşımda bulunamayacağını belirtmektedir. Hemşirelik bölümünde okuyan, 1. sınıf, erkek, geniş ve parçalanmış ailede yaşayan, anne babası okuryazar olmayan ve köyde yaşayan öğrencilerin şiddete ilişkin tutumlarında geleneksel görüşe daha yaklaştığı belirlenmiştir. Şiddete tanık olanların olmayanlara göre çağdaş görüşe yaklaştığı saptanmıştır. Sonuç: Şiddete tanık olan öğrencilerin kadına yönelik uygulanan şiddete ilişkin tutumlarının çağdaş görüşe yaklaştığı belirlenmiş, öğrencilerin yarısından fazlası şiddete uğramış kadına yaklaşımda bulunamayacağını belirtmiştir. Geleceğin ebe ve hemşirelerine eğitim süreçlerinde kadına yönelik şiddet konularının işlenmesi, duyarlılık ve bilgilendirme eğitimleri yapılması önemlidir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleEbelik ve Hemşirelik Öğrencilerinin Kadına Yönelik Şiddete İlişkin Tutumlarıen_US
dc.title.alternativeNursing and Midwifery Students’ Attitudes Towards Violence Against Womenen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage228en_US
dc.identifier.startpage220en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster