Show simple item record

dc.contributor.authorFirdevs Savaş
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:37:56Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:37:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1303-1279
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjMU1qUTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3566
dc.description.abstract1986 tarihli İsviçre Haksız Rekabete Karşı Federal Kanunu'ndan esinlenerek kaleme alınan 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nda haksız rekabete dair hükümlerde önemli değişikliklere gidilmiştir. Bu değişikliklerden biri, Türk Ticaret Kanunu'nun 55 inci maddesi ile haksız rekabet hallerinin çoğaltılmasıdır. Yeni eklenen haksız rekabet hallerinden biri Türk Ticaret Kanunu m. 55/1, a-8' de sayılan "müşterinin karar verme özgürlüğünü özellikle saldırgan satış yöntemleri ile sınırlamak" tır. Saldırgan satış yöntemleri, ticaretin giderek yaygınlaşması ve özellikle tüketicileri hedef alan ikna yöntemleriyle karar verme özgürlüğünü kısıtlayan uygulamalardır. Reklamlar yoluyla ortaya çıkan saldırgan uygulamalar ise hayatımızın her alanında karşımıza çıkmaktadır. Bu sebeple çalışmamızda reklamlar, satış yöntemleri açısından değerlendirilecek ve bu reklamların Türk Ticaret Kanunu m. 55/1, a-8 anlamında haksız rekabet teşkil edip etmediği tespit edilecektiren_US
dc.description.abstractIn Turkish Commercial Code numbered 6102 which was inspired by the law of unfair competittion in Switzerland dated 1986, significant changes were made in the unfair competititon provisions.One of these changes the increaseof unfair competititon states with Article 55 of Turkish Commercial Code. One of the newly added unfair competition states is to impair the customer’s freedom of choice with aggressive commercial practices in Article 55/1,a-8 of Turkish Commercial Code.The aggressive sales methods are practices that emerge from the widespread trade and impair their freedom of choice with persuasion methods, especially aimed at comsumers. But we come up with the aggressive commercial practices that arise through advertisements in all areas of our lives more.It will be determined in this article that the advertising is evaluated in terms of sales methods and whether they constitute unfair competition in terms of Article 55/1,a-8 of Turkish Commercial Codeen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.titleREKLAM VASITASIYLA ORTAYA ÇIKAN SALDIRGAN TİCARİ UYGULAMALARen_US
dc.title.alternativeThe Aggressive Commercial Practices Through Advertisingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalCumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage248en_US
dc.identifier.startpage227en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record