ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM İNANÇLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: BİR KARMA YÖNTEM ÇALIŞMASI
Özet
Bu çalışma, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının eğitim inançlarına ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılmasını amaçlamıştır. Araştırmanın örneklemini Sivas il merkezindeki okullarda görev yapan 132 ortaokul öğretmeni ve Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 147öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak nicel boyutta "Eğitim İnançları Ölçeği (EİÖ)", nitel boyutta yarı yapılandırılmış "Öğretmen Görüşme Formu" kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde nicel boyutta betimsel istatistikler, t-Testi, Kruskal Wallis Testi; nitel boyutta içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, ortaokul öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının eğitim inançlarına ilişkin nicel veriler her iki grubunda en yüksek katılım gösterdiği boyutların varoluşçuluk ve ilerlemecilik, en az ise esasicilik eğitim felsefeleri olduğunu göstermektedir. Çalışmada elde edilen nitel verilere göre ortaokul öğretmenlerinin eğitim inançlarına dair amaçlarının en fazla yeniden kurmacılık, en az esasicilik kategorilerine ait olduğu; öğretmen adaylarının eğitim inançlarına dair amaçlarının ise en fazla ilerlemecilik, en az varoluşçuluk kategorilerine ait olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of the study is to reveal views of teachers and prospective teachers' regarding educational beliefs. The study group consist of 132 teachers who work at secondary level schools in Sivas city center and 147 prospective teachers at Cumhuriyet University, Faculty of Education. "Educational Beliefs Scale (EBS)" to obtain quantitative data and "Teacher Interview Form" which semi-structured interview to obtain qualitative data. Descriptive statistics, t-Test, Kruskal Wallis Test are utilized to analyze quantitative data and content analysis is utilized to analyze qualitative data. According to the findings, existentialism and progressivism are the most commonly shared education philosophies among both groups but essentialism is the least commonly shared educational philosophy by both groups as analyzing the quantitative data obtained through secondary school teachers and prospective teachers about educational beliefs. According to qualitative data obtained in the study that re-constructionism is the mostly shared and essentialism is the least shared view among secondary school teachers in educational philosophies while progressivism is the mostly shared and existentialism is the least shared view among prospective teachers in educational philosophies.
Kaynak
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü DergisiCilt
0Sayı
25Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNeE5qYzRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/3587
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]