Show simple item record

dc.contributor.authorBurcu Oralhan
dc.contributor.authorZiya Gökalp Göktolga
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:38:12Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:38:12Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-4646
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRd016TTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3641
dc.description.abstractTrafik kazaları ölümlü, yaralanmalı ve maddi hasarlı sonuçlarıyla günümüzün en önemli problemlerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada trafik kazalarını etkilediği düşünülen risk faktörleri ve etkileri incelenmiştir. Çalışmanın amacı, Kayseri ilinde 2008-2012 yılları arasında, 5 yıllık zaman diliminde meydana gelen ölümlü ve/veya yaralanmalı sonuçlanan trafik kazalarını etkileyen faktörlerin incelenmesidir. Kayseri için 11.671 adet kaza verisi elde edilmiştir. Trafik kazalarına etkisi olduğu düşünülen 23 faktör ve alt değişkenleri ki-kare ve lojistik regresyon modellerine göre analiz edilmiştir. Ki-kare analizi ve lojistik regresyon yöntemi sonuçlarına göre her iki modelde de öğrenim durumu, hava durumu, zaman dilimi, yolun yüzeyi, yolda yön, yatay güzergâh, geçit durumu, günün saati ve kazanın oluş yeri değişkenleri trafik kazalarının ölümlü veya yaralanmalı sonuçlanmasını etkilemesinde istatistiksel olarak anlamlı bir etki göstermektedir. Bu sonuçların yerel ve ulusal platformlarda incelenerek trafik kazalarını engellemeye yönelik çalışmalarda yol gösterici olması ve yaygınlaştırılarak, uzun vadede politikaların belirlenmesinde de önemli bir etken olacağı düşünülmektediren_US
dc.description.abstractTraffic accidents stand out as the important problems of todays World due to their vital damage on human beings. Thus, the purpose of this study is to analyse the factors that are expected to have direct or indirect effects on traffic accidents for the period 2008-2012. There were 11.671 traffic accidents in Kayseri. Accordingly, we have examined 23 factors and its sub sectors based on the chi-square and logistic regression model. At the end of the day, we found that education background, water condition, time of the day (day or night time), surface of the road, road direction, vertical route, gateway status, time of the day, and place of the occurrence have a significant effect on the traffic accidents. These results are expected to be an important guide for future policy formation that are likely to prevent a future possible traffic accidentsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleRİSK FAKTÖRLERİNİN TRAFİK KAZALARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: KAYSERİ ÖRNEĞİen_US
dc.title.alternativeTHE IMPACT OF RISK FACTORS ON TRAFFIC ACCIDENTS KAYSERI CASEen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage343en_US
dc.identifier.startpage325en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record