Investigating lifelong learning dispositions of faculty members who teach foreign languages
Abstract
Bu çalışmada yabancı dil öğreten öğretim elemanlarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin cinsiyet ve akademik unvan değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada 2014-2015 öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı, Alman Dili ve Edebiyatı, Fransız Dili ve Edebiyatı ve Yabancı Diller Yüksekokulunda görev yapan 62 öğretim elemanınındın herhangi bir örneklem seçimine gidilmeden evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmış ve 55 öğretim elemanı çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırma verileri "Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği" ve öğretim elemanlarından yaşam boyu öğrenme eğilimlerini bir metaforla tanımlamaları istenerek toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, ilişkisiz örneklemeler için t testi, tek yönlü varyans analizi ve nitel veri analizi tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, öğretim elemanlarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri yüksek seviyede bulunmuştur. Cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir farklılığa rastlanmazken, akademik unvan değişkeni açısından araştırma görevlisi ve yardımcı doçent unvanına sahip öğretim elemanları lehine anlamlı farklılığa rastlanmıştır. Öğretim elemanlarınca üretilen metaforlarda öğrenmenin gerekliliği ve yaşam boyu devam etmesi gereken bir süreç olduğuna vurgu yapıldığı görülmektedir. Bu çalışmada yabancı dil öğreten öğretim elemanlarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin cinsiyet ve akademik unvan değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada 2014-2015 öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı, Alman Dili ve Edebiyatı, Fransız Dili ve Edebiyatı ve Yabancı Diller Yüksekokulunda görev yapan 62 öğretim elemanınındın herhangi bir örneklem seçimine gidilmeden evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmış ve 55 öğretim elemanı çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırma verileri “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği” ve öğretim elemanlarından yaşam boyu öğrenme eğilimlerini bir metaforla tanımlamaları istenerek toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, ilişkisiz örneklemeler için t testi, tek yönlü varyans analizi ve nitel veri analizi tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, öğretim elemanlarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri yüksek seviyede bulunmuştur. Cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir farklılığa rastlanmazken, akademik unvan değişkeni açısından araştırma görevlisi ve yardımcı doçent unvanına sahip öğretim elemanları lehine anlamlı farklılığa rastlanmıştır. Öğretim elemanlarınca üretilen metaforlarda öğrenmenin gerekliliği ve yaşam boyu devam etmesi gereken bir süreç olduğuna vurgu yapıldığı görülmektedir.
Source
Journal of Language and Linguistic StudiesVolume
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRME16YzBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/3661
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]