Show simple item record

dc.contributor.authorHatice Aydın
dc.contributor.authorDerya Fatma Biçer
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:38:26Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:38:26Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2148-029x
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVMk1ERTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3698
dc.description.abstractÜlke imajı, bir ülke ile ilgili genel tutumları yansıtmaktadır. Ülke imajının ülke teknolojisi, ekonomik gelişmişliği, eğitim sistemi, kültürel ve politik yapısı gibi birçok nedenden kaynaklandığı ve ürünle ilgili inancı ve satın alma isteğini etkilediği düşünülmektedir. Bu çalışmada yabancı ülke imajının ürün inancına, ülke imajı ve ürün inancının satın alma isteğine etkisini tespit etmek ve Y kuşağı tüketicilerin algıladıkları üç farklı ülke imajını karşılaştırmak amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırmanın ana kitlesini İstanbul ilinde bulunan tüketiciler oluşturmuştur. Araştırma sonucunda, ülke imajının ürünle ilgili inançları ve satın alma isteğini, ürünle ilgili inançların da satın alma isteğini etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca ülke imajının ülke gruplarına göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Her hangi bir ürün grubu söz konusu olmadığında, en yüksek imaj algısının A.B.D. ülkesine, ikinci sırada G.Kore ve üçüncü sırada Çin ülkesine yönelik olduğu tespit edilmiştir. Ancak cep telefonu ürün grubu dikkate alındığında, Y kuşağının üç farklı ülke imajını benzer algıladıkları tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractCountry image reflects general attitudes towards a country.It is thought that the image of the country is influenced by reasons such as country's technology, economic development, educational system, cultural and political structure, and effective on beliefs and intentions related to the product.In this study, it was aimed to determine the effect of foreign country image on product belief, image and product beliefs on willing to purchase and to compare images of three different countriesthat Y generation consumers perceive. For this purpose, the main population of the research was the consumers in the province of Istanbul. As a result of the research, it has been determined that the image of the country affects the beliefs about the product and the willing to buy, and the beliefs about the product is effective on willing to purchase. It was also determined that the image of the country differs according to the country. If no product groups are considered, U.S. is the first place, G.Korea in second place, and China country in third place in terms of high country images. However, when the mobile phone product group is taken into consideration, it is determined that Y generation is not perceiving the images of three countries differentlyen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleÜLKE İMAJININ YABANCI MENŞELİ ÜRÜN İNANCI VE SATIN ALMA İSTEĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE FARKLI ÜLKE İMAJ ALGILARININ KARŞILAŞTIRILMASIen_US
dc.title.alternativeTHE IMPACT OF COUNTRY IMAGE ON PRODUCT BELIEF AND WILLING TO BUY AND COMPARISON OF DIFFERENT COUNTRY IMAGE PERCEPTIONSen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalYönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage169en_US
dc.identifier.startpage149en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record