Show simple item record

dc.contributor.authorŞükran Karaca
dc.contributor.authorDerya Fatma Biçer
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:38:43Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:38:43Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1308-5549
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjek16RXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3760
dc.description.abstractBelirli bir marka imajı yaratmış olan firmaların yeni ürünlerini mevcut marka ismi ile pazarlaması ve bu şekilde mevcut markanın tüketici gözündeki değerini ve itibarını yeni ürünlere transfer etmek istemesi olan marka genişleme stratejisi, bugün birçok firmanın tercih ettiği bir uygulamadır. Bu çalışmada işletmelerin uyguladıkları marka genişleme stratejilerine yönelik tüketici tutumları ve bu tutumları etkileyen değişkenleri tespit etmek suretiyle marka genişleme stratejisinin tüketicilerin satın alma niyetleri üzerindeki etkilerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında Cumhuriyet Üniversitesi’nde öğrenim gören 445 öğrenciye yüz yüze anket uygulanmıştır. Sonuçlar SPSS 20.0 programında değerlendirilerek öğrencilerin verdiği cevapların frekans ve yüzdeleri alınmış, cevaplar t testi ve ANOVA analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışmada öğrencilerin Adidas firmasının marka genişlemesine yönelik uygulamalarının hayali ürün kategorisi olan kot pantolon ürününe karşı olumlu tutum sergilediklerini, diğer hayali ürün kategorileri olan cep telefonu ve dizüstü bilgisayar açısından bazı faktörler dışında olumlu bir tutum sergilemedikleri ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe brand extension strategy today prefe rred by many companies is an application that companies want to transfer the existing certain brand image and reputation in consumers value to new products as they existing brand name to the new products and in this way marketing. In this study, they apply business expansion strategy for the brand and consumer attitudes to identify the variables that influence these attitudes by means of brand extension strategies on c onsumer purchase intent was to determine the effects. Within this research, 445 students studying a t the Cumhuriyet University of face to face interviews were conducted. Results were evaluated using SPSS 20.0 program, students’ frequencies and percentages of the responses received; the responses were analyzed using t- test and ANOVA. In this study, students Adidas company's brand for the expansion of applications imaginary product categories with jeans products against the positive attitude that the other imaginary product categories such as cell phones and laptop computers in terms of some factors other than a positive attitude that has emerged.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleMarka genişleme stratejilerinin Üniversite öğrencilerinin satın alma niyetleri üzerine etkilerien_US
dc.title.alternativeEffects of brand extension strategies on University students’ purchase intenten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage142en_US
dc.identifier.startpage121en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record