Show simple item record

dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.contributor.authorSoner Doğan
dc.contributor.authorİhsan Topçu
dc.contributor.authorAhsen Demir
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:39:22Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:39:22Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1300-4832
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMU5USXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3882
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 2013-2014 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan serbest kıyafet uygulamasına ait görüşleri öğretmen, öğrenci ve veli açısından kendi ifadelerine dayalı olarak betimlemektir. Araştırma durum deseninin kullanıldığı nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Sivas ilinde görev yapan 10 öğretmen, bu ilde okuyan 10 öğrenci ve 10 veli oluşturmaktadır. Tek bir açık uçlu soru yoluyla toplanan veriler, betimsel analiz, içerik analizi ve sürekli karşılaştırma tekniği kullanılarak analiz edilerek temalar ve kategoriler belirlenmiştir. Araştırma bulguları yapılan analizler neticesinde katılımcıların olumlu/olumsuz görüşleri, öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri olmak üzere dört başlık altında ele alınmıştır. Analizler sonucunda öğretmenlerde 9 tema 35 kategori, öğrencilerde ve velilerde ise 18 tema 44 kategori elde edilmiştir. Öğretmen, öğrenci ve veliler genel olarak uygulamaya yönelik olumsuz görüş belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to describe teachers', students' and parents' opinions based on their own expressions about non-uniform dressing practices at schools that was put into effect in the 2013-14 academic year. It is a qualitative case study. Study group consists of 10 teachers, 10 parents and 10 students from two different high schools in Sivas. An open ended question was asked to those 30 participants of the study and data were analyzed via content analysis, descriptive analysis and constant comparison techniques. So the themes and categories were produced accordingly. After the data analysis, research findings were presented under four headings as participants' positive/negative views about free clothing, teachers' views about free clothing, students' views about free clothing, and parents' views about the free clothing at schools. After the analysis, nine themes and 35 categories were identified for the teachers. As for the students and parents, 18 themes and 44 categories were identified for each group. Results show that all participants (teachers, students and parents) have expressed negative opinions about the new applications in general.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSerbest Kıyafet Uygulaması: Kim Ne Söyledi?en_US
dc.title.alternativeInformal Clothing at Schools: Who Said What?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage246en_US
dc.identifier.startpage213en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record