Show simple item record

dc.contributor.authorMustafa Güler
dc.contributor.authorTaner Altun
dc.contributor.authorAli Türkdoğan
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:39:27Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:39:27Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBd01ESTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3898
dc.description.abstractBu çalışma ile matematik öğretmenlerinin zümre öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, Türkiye'nin farklı bölgelerinde görev yapmakta olan 97 (61 ortaokul ve 36 lise) matematik öğretmeni ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak Demirtaş ve Cömert (2006) tarafından geliştirilen ve 20 maddeden oluşan bir anket ile açık uçlu sorulardan oluşan bir form kullanılmıştır. Öğretmenlerin ankete verdikleri yanıtlar, maddeler bağlamında ortalama puanlar üzerinden ve açık uçlu sorular için içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonunda öğretmenlerin zümre öğretmenler kurulu toplantısının orta seviyede etkili olduğunu düşündükleri görülmüştür. Açık uçlu sorulardan alınan yanıtlar, öğretmenlerin önemli bir kısmının zümre öğretmenler kurulu toplantılarının formalite olarak yapıldığını ve bu toplantıların gerekliliğine ilişkin eksik inanca sahip olduklarını göstermiştir. Ulaşılan bu sonuçlardan hareketle bazı önerilerde bulunulmuşturen_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the views of mathematics teachers on the effectiveness of branch teachers' committee meeting. The study was carried out with 97 (61 elementary school and 36 secondary school) mathematics teachers who were working in different regions of Turkey. For data collection, a questionnaire consisting of 20 items developed by Demirtaş and Cömert (2006) and a form included open-ended questions were used. In order to analyze the gathered data, content analysis technique was performed. At the end of the study it was observed that the views of mathematics teachers on effectiveness of committee meetings are amount to on average. Besides, the quantitative findings, the answers given to open - ended questions showed that a considerable amount of teachers see branch teachers' committee meeting as a matter of form and have weak beliefs in the necessity of the meetings. Through the findings gathered, some recommendations were made by the researchersen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMatematik Öğretmenlerinin Zümre Öğretmenler Kurulunun Etkililiği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigating the Views of Mathematics Teachers on the Effectiveness of Branch Teachers' Committee Meetingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage406en_US
dc.identifier.startpage395en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record