Show simple item record

dc.contributor.authorArif Bakla
dc.contributor.authorAhmet Çekiç
dc.contributor.authorHakan Demiröz
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:40:19Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:40:19Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBNE5ERTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/4036
dc.description.abstractBu çalışma tanım + etimolojik açıklamalara karşın tanım + görsel desteğin İngilizcede deyim öğrenimine etkisini karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Anadili Türkçe olan 121 İngiliz dili öğrencisi iki farklı çevrimiçi derse kaydedilmiştir. Uygulama öncesi verilen sözcük bilgisi ölçeği, her iki gruptaki öğrencilerin deyimlerin neredeyse tamamını bilmediğini ortaya çıkarmıştır. Her iki gruptaki öğrenciler 18 deyim içeren 17 parça okumuşlardır. Birinci deney grubunda katılımcılara köprülenmiş açıklama şeklinde deyimin tanımıyla birlikte etimolojik bilgi verilirken, ikinci deney grubunda köprülenmiş açıklama şeklinde verilen tanıma ek olarak deyimle ilgili görseller metin üzerinde verilmiştir. Son-test puanlarının Mann Whitney U testi ile karşılaştırılması sonucunda gruplar arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür, (U= 1786.000, p = .819).en_US
dc.description.abstractThis study aims to compare the effectiveness of definition + etymological notes versus definition + pictorial support on the learning of English idioms through reading online texts with hyperlinks to definitions. 121 Turkish learners of English as a foreign language assigned to two different courses were given a vocabulary knowledge scale, revealing that the idioms were unfamiliar to the learners. Participants in both groups read 17 passages with definitions as hyperlink annotations for 18 idioms in a scorm package built via an authoring tool. In addition to the definitions of idioms in both groups, the visuals were given above the text in the first experimental group, while the etymological notes were provided as hyperlink annotation in the second. A comparison of the groups' post-test scores using Mann Whitney U test indicated that there was no statistically significant difference between the groups' median scores, (U= 1786.000, p = .819).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretim Yönetim Sisteminde Çevrimiçi Okumayla İngilizce Deyim Öğrenimi: Etimolojik Açıklamalarla Görsel Desteğin Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeLearning English Idioms through Reading in an LMS: Etymological Notes versus Pictorial Support1en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage462en_US
dc.identifier.startpage445en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record