dc.contributor.author | Hatice Ulusoy | |
dc.contributor.author | Nurperihan Tosun | |
dc.contributor.author | Jebagı Canberk Aydın | |
dc.date.accessioned | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-23T16:40:26Z | |
dc.date.available | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-23T16:40:26Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFd09UQTRPQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/4055 | |
dc.description.abstract | AMAÇ: Bu çalışma sağlık yönetimi öğrencilerinin eleştirel düşünme, boyun eğici davranışlar ve otonomi düzeylerini incelemek amacıyla yapılmıştır. YÖNTEM: Tanımlayıcı olarak planlanan çalışmanın verileri "Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği ve Boyun Eğici Davranışlar Ölçeği" ile "Sosyotropi-Otonomi Ölçeğinin" otonomi alt boyutu kullanılarak toplanmıştır. Evren ve örneklemi Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Yönetimi Bölümündeki tüm öğrenciler (N=230) oluşturmuştur. 18-22 Şubat 2013 tarihlerinde toplanan veriler SPSS 14 programı ile analiz edilmiş ve frekans, yüzdelikler, Anova ve korelasyon testleri kullanılmıştır. BULGULAR: Çalışmaya katılan 219 öğrencinin yaş ortalaması 21,12 olup, %27,4'ünün annesinin okuryazar olmadığı, %47,5'inin üniversiteden önce ilçe veya köyde yaşadığı saptanmıştır. Öğrencilerin eleştirel düşünme puan ortalaması X=213,11±21,62; boyun eğici davranışlar puan ortalaması X=36,04±8,40 ve otonomi düzeyi puan ortalaması 78,96±15,19 olarak bulunmuştur. SONUÇ: Çalışmada sınıf arttıkça eleştirel düşünme puan ortalamalarının arttığı (p<0,05), dördüncü sınıfların ve kız öğrencilerin boyun eğici puan ortalamalarının daha düşük olduğu saptanmıştır (p<0,05). Öğrencilerin eleştirel düşünme düzeyleri düşük, otonomi düzeyi orta düzeyin üzerinde, boyun eğici davranışları orta düzeydedir. | en_US |
dc.description.abstract | AIM: The aim of this descriptive study is to identify health management students' level of critical thinking, submissive behaviour and autonomy levels.METHODS: The California Critical Thinking Disposition Inventory, Submissive Behaviour Scale and Autonomy Subscale of the Sociotropy/Autonomy Scale were used for data collection. In this descriptive study, sample size consisted of all the students at the Department of Health Management (N=230). Data were collected between February 18-22, 2013. In the analysis, frequency, percentage, ANOVA and correlation tests were used.RESULTS: Median age of 219 students was 21.12 years. It has been found out that 27.4 % of their mothers were illiterate and 47.5% of them had lived in a village or a town before they started university. Total mean score of the CCTDI, Submissive Behaviour and Autonomy were X=213.11±21.62; X=36.04±8.40, and 78.96±15.19 respectively. CONCLUSION: Female students' and 4rd grade students' level of submissive behaviour were lower than the other groups (p<0,05). Critical thinking level of the students was found to be low, and autonomy level above the moderate and submissive behaviour was at a moderate level. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Hemşirelik | en_US |
dc.title | Sağlık Yönetimi Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme, Boyun Eğici Davranışlar ve Otonomi Düzeyleri | en_US |
dc.title.alternative | Health Management Students' Levels of Critical Thinking, Submissive Behavior and Autonomy Levels | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 17 | en_US |
dc.identifier.startpage | 8 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |