Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEnis Baha Biçer
dc.contributor.authorFatih Altan
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:41:04Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:41:04Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1304-4990
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNeU5UY3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/4143
dc.description.abstractGiderek karmaşıklaşan finans dünyasında sistemin önemli bir aktörü olan bireylerin finansal konulardaki bilgi düzeylerinin geliştirilmesi ile tutum ve davranışlarının belirlenmesi oldukça önemlidir. Ülkemizde bu doğrultuda başlatılan finansal okuryazarlık konusunda farkındalık oluşturma faaliyetleri kapsamında üniversitelerin birinci sınıflarında bölüm ayrımı yapılmaksızın Finansal Okuryazarlık eğitimleri düzenlenmiştir. Bu doğrultuda "Finansal Okuryazarlık" eğitimi verilen bir Fakültede öğrenimlerine devam eden öğrencilerden (N=1.380), 335'ine anket formu uygulanmış ve öğrencilerin harcama, tutum, algı ve ilgi gibi toplam dört boyutta finansal okuryazarlık düzeyleri incelenmiş; bölümleri, finans ile ilgili eğitim alıp/almamaları ve demografik özellikleri ile finansal okuryazarlık arasında farklılıklar ortaya konulmaya çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlarda bu dört boyut için cinsiyete göre bir farklılık tespit edilmemiştir. Algı konusunda, finansal eğitim alan öğrencilerin finansal okuryazarlık algıları; eğitim almayanlara göre daha yüksek bulunmuştur. Öteki taraftan, araştırmaya katılan öğrencilerin okudukları bölüme göre finansal okuryazarlık ölçeğinin alt boyut puanları anlamlı bir farklılık göstermektedir. Yine, araştırmaya katılan öğrencilerin sınıf değişkenine göre finansal okuryazarlık ortalama puanları, algı ve ilgi alt boyutlarında da anlamlı farklılık göstermektedir ki, ikinci sınıf öğrencilerinin algı puan ortalamaları diğerlerine göre yüksekken, birinci sınıf ilgi puan ortalamaları üst sınıflara göre daha düşük bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractFinancal Literacy is very important to improve the level of knowledge on financial matters and attitude and behaviour of individuals who are important actors of the system in getting more complicated financial environment. In our country, the trainings of Financial Literacy were organized for the first grade university students, without making department differentiation, as part of the activities of creating awareness for financial awareness. Accordingly, survey forms were implemented to 335 students continuing their education in a faculty giving "Financial literacy" training (N=1.380), and their financial literacy levels were investigated in 4 dimensions such as expense, attitude, perception and interest; and it was tried to find out the differences between their departments, whether they were educated about finance, their demographic specifications and financial literacy. The results show no differences by age for these four dimensions. As for the perception, the financial literacy perceptions of the students receiving financial training were found to be higher than those who do not. On the other hand, the sub-dimension scores of the financial literacy scale show a significant difference by students' departments. Also, financial literacy average scores of the students by class variance show significant difference in perception and interest sub-dimensions: the perception means scores of the second-grade students were higher than the others while the perception means scores of the first-grade students were found to be lower than the upper grades.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık ile İlgili Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of University Student's Financial Literacy Related to Attitudes and Behavioren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage1517en_US
dc.identifier.startpage1501en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster