Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorFatma Köybaşı
dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.contributor.authorHatice Gonca Usta
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:41:25Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:41:25Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1301-9058
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVek5qSXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/4186
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmenlerin okula duydukları güven düzeylerini sınıflandırmada etkili olan değişkenlerin yordama gücünü belirlemektir. Araştırmanın örneklemi Sivas ili merkez ilçede ilköğretim okullarında çalışan 300 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler Daboval, Comish ve Swindle ve Gaster (1994) tarafından geliştirilen Kamer (2001) tarafından uyarlaması yapılan örgütsel güven ölçeği kullanılmıştır. Örgütsel güven düzeyini sınıflandırma (düşük/yüksek) modelinde anlamlı bir yordama etkisi olabileceği düşünülen cinsiyet, öğretim hizmeti, okuldaki hizmet yılı, branş ve örgütsel sinizm değişkenler lojistik regresyon analizi ile test edilmiştir. Elde edilen verilere göre düşük örgütsel güven düzeyini belirlemede örgütsel sinizm en güçlü yordayıcı değişkendir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study is to predict to teachers' organizational trust level and to determine which variables have predictive power. The sample of the study consist of 300 primary school techers in central district of Sivas province. Data was obtained by using the organizational trust scale which was developed by Daboval, Comish ve Swindle and Gaster (1994) and was adapted by Kamer (2001). The organizational trust level model was tested by logistic regression analysis in order to classify organizational trust level. According to findings, the most predictive power is organizational cynism to specify low organizational trust.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmenlerin Örgütsel Güven Düzeylerine İlişkin Lojistik Yordayıcılıken_US
dc.title.alternativeA Logistic Regression Analysis to Predict to Teachers' Organizational Trust Levelen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGazi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume36en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage321en_US
dc.identifier.startpage301en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster