Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Bildiri / Sunu / Poster Koleksiyonu by Title
Now showing items 7-26 of 29
-
LİSE ÖĞRENCİLERİNİN İNGİLİZCE DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI
(2023)Bireylerin herhangi bir olay, olgu, durum veya davranışa ilişkin olarak uzun bir süre içerisinde geliştirdikleri eğilimler tutum olarak adlandırılmaktadır. Tutumlar örtük bir yansıtıcı olup doğrudan gözlenemezler. Olumlu ... -
LİSE ÖĞRENCİLERİNİN İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNE YÖNELİK ÖZYETERLİKLERİ
(2023)Herhangi bir konuda bir işi, eylemi, davranışı gerçekleştirmeye ilişkin olarak bireylerin kendilerine ilişkin algıları öz-yeterlik olarak ifade edilmektedir. Öz-yeterlik kavramında öncelikle bireyin kendi kapasitesinin ... -
Müzeye Dönüştürülen Sivas Sanayi Mektebinin Sivas Eğitimine ve Şehir Kimliğine Etkileri
(Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları, 2023)Avrupa’da 18. yüzyılda gerçekleşen Reform ve Rönesans hareketlerinin sonucunda ortaya çıkan sanayi devriminin etkileri belirli bir sürecin sonunda Osmanlı İmparatorlu-ğu’nda da hissedilmeye başlanmıştır. Osmanlı İmparatorluğu ... -
Nitelikli Öğretmen Yetiştirme
(İksad Yayınevi, 2023)Öğretmen yetiştirme ve bu konuda öne çıkan etkenler konunun uzmanlarınca sürekli tartışılmaktadır. Nitelikli öğretmenin nitelikli toplumun belirleyicisi olduğu kabul edilmektedir. Tüm dünyada öğretmen eğitiminin ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Motivasyon Düzeylerinin Okuma Stratejileri bilişüstü farkındalıkları üzerindeki etkisi
(2023)Bu araştırmada; ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik motivasyon düzeylerinin okuma stratejileri bilişüstü farkındalıkları üzerindeki etkisinin belirlenmesi, cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından incelenmesi ... -
Ortaokul öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ve STEM tutumlarının incelenmesi
(2023)Bu çalışmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları ve STEM tutumlarının cinsiyet, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenleri açısından incelenmesidir. Ayrıca araştırmada, her iki ölçeğin ... -
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN DEĞERLERE YÖNELİK DURUMLARININ BELİRLENMESİ
(Academy Global, 25.05.2023)Toplumsal yaşamın var olduğu ve insanların iletişim içinde olduğu günden bu güne birçok olgu, kavram ve davranış için değer algıları ortaya çıkmıştır. Bu değerlerin bir kısmı evrensel olarak kabul edilen özelliklere ... -
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI
(Academy Global, 25.05.2023)Matematik insanoğlunun dünyayı anlaması, anlamlandırması, onun ilkelerini keşfederek kendi hayatını kullanmasını sağlayan en önemli araçlardan biridir. Matematiği insanoğlu var olduğu günden bugüne bilinçli ya da bilinçsiz ... -
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI MOTİVASYONLARI
(2023)Örgün eğitimle birlikte edinilen beceriler arasında yer alan okuma, bireyin gelişiminde anahtar rolüne sahip beceriler arasındadır. Okuma sadece belirli sembollerle yazılanları keşfetmek ve anlamak değildir. Aynı zamanda ... -
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI MOTİVASYONLARI
(2023)Örgün eğitimle birlikte edinilen beceriler arasında yer alan okuma, bireyin gelişiminde anahtar rolüne sahip beceriler arasındadır. Okuma sadece belirli sembollerle yazılanları keşfetmek ve anlamak değildir. Aynı zamanda ... -
ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOK BOYUTLU SOSYAL DEĞER ALGILARI
(2023)Professional values are the general qualities that are adopted by the members of a profession, accepted as a principle-rule, and protected. Professional values, which are the basis of a profession and define the profession, ... -
ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİJİTAL OKUMA ÖZYETERLİKLERİ
(ACADEMY GLOBAL PUBLISHING, 15.03.2023)Örgün eğitimle birlikte edinilen beceriler arasında yer alan okuma, bireyin gelişiminde anahtar rolüne sahip beceriler arasındadır. Okuma sadece belirli sembollerle yazılanları keşfetmek ve anlamak değildir. Aynı zamanda ... -
ÖĞRETMEN ADAYLARININ DUYGUSAL ŞANTAJ ALGILARI
(2023)İnsan, toplumsal bir varlık olarak sosyal ve medeni bir grubun içinde yaşamaktadır. Yaşadığı toplumun özelliklerini benimseyerek zaman içinde toplumun bir üyesi olmaktadır. Yine de eğilimleri ve tutumları, diğer insanlarla ... -
ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ GELİŞİM ÖZ YETERLİKLERİNİN BELİRLENMESİ
(Academy Global Publishing House, 9.11.2023)Eğitimin her çağda farklı işlevleri olmakla birlikte günümüzde ihtiyaç duyulan işgücünü temin etmek, toplumların ve bireylerin çağın gereklerine uygun bir şekilde ilerlemesini sağlamaktadır. Siyasetten sağlığa, ekonomiden ... -
ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUL DIŞI ÖĞRENME FAALİYETLERİ ÖZYETERLİK İNANÇLARI
(2023)Özet 21. yüzyılda eğitim ve öğretim faaliyetlerinin sadece okulda değil eğitimle ilişki kurulabilecek bütün alanlarda yapılması beklenmektedir. Yapılan bu uygulamalar alanyazında okul dışı öğrenme olarak tanımlanmaktadır. ... -
ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ İLE İLGİLİ DEĞER ALGILARI
(İKSAD YAYINCILIK, 14.07.2023)Mesleki değerler, bir mesleğin üyeleri tarafından benimsenen, ilke-kural olarak kabul edilen, korunan genel niteliklerdir. Bir mesleğin temelinde yer alan ve mesleği tanımlayan profesyonel değerler, bireysel değerlerin ... -
ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-DÜZENLEMELİ ÖĞRENME UYGULAMALARI ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ
(2023)ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-DÜZENLEMELİ ÖĞRENME UYGULAMALARI ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ -
ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAŞAM BOYU ÖĞRENME DÜZEYLERİ
(Academy Global Publishing House, 30.06.2023)Yaşan boyu öğrenme dünyanın hızla ve biraz da yaşadığı teknolojik değişim ve gelişimler neticesinde ortaya çıkan ve geçtiğimiz yüzyıldan itibaren oldukça önem verilen eğitim faaliyetlerinden biridir. Çaın gereği olarak ... -
Öğretmen Adaylarının Başarı Amaç Yönelimlerinin İncelenmesi
(2023)Başarı amaç yönelimleri bireyin sadece başarılı olmak için sorumluluklarını yerine getirmesini içermemektedir. Burada başarılı olmada var olan kıstaslar ele alınmaktadır. Başarı amaç yönelimleri öğrenme ve performans ... -
ÖĞRETMENLERİN METAVERSE KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARI
(Academy Global, 2023)Metaverse kavramı meta ve universe kelimelerinden türetilmiştir. Bu kavramın Türkçe karşılığı için bir uzlaşma bulunmamasına karşın öte evren olarak tanımlanabilir. Metaverse, bireylerin sanal dünyada oluşturdukları kendi ...