Turizm İşletmeciliği Bölümü
Bu bölümdeki koleksiyonlar
Güncel Gönderiler
-
ITEC’24 International Congress Tourism, Economy and Culture
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI, 2024)In the last 20 years, tourism has become one of the sectors that many countries prioritize and develop policies around. This growing sector has a significant impact on the economy and culture. A review of the literature ... -
Pazarlama
(Detay Yayıncılık, 2023)Günümüzde pazarlama, hayatın her aşamasında karşımıza çıkan bir kavramdır. Her ne kadar pazarlamaya ilişkin çok sayıda eleştiri olsa da pazarlama modern yaşamın şekillenmesinde rol oynamaktadır. Mal ve hizmetlerin tüketici ... -
Muslim-Friendly Tourism Data Challenges: Available Resources and Deficiencies
(2023)The purpose of this research is to introduce national and international data sources related to Muslim-friendly tourism and review past studies. By doing so, this research aims to highlight the importance of addressing ... -
Turistlerin Gıda İsrafı ve Gıda Kaybı Davranışına İlişkin Çalışmaların İncelenmesi
(2023)Bu çalışma turizmde turistlerin gıda israfı ve kaybına ilişkin çalışmaların incelenmesini amaçlamıştır. Ayrıca karar vericilerin ve diğer paydaşların, gıda israfını ve kayıplarını azaltmaya yönelik mevcut uygulamalara ... -
Aşırı Turizme Karşı Akıllı Turizm: Sosyal Paylaşım Sitelerinin Sürdürülebilir ve Sorumlu Turist Davranışlarını Geliştirmelerine Katkısı
(2023)Destinasyonlar, küresel turizm evriminde önemli bir sorun olan ve aşırı turizm olarak adlandırılan baskılara neden olan bir turist istilası ile karşı karşıyadır. Turistlerin ziyaret edilen destinasyonlara yoğun bir ... -
Sürdürülebilir Turizm Destinasyon İmajı Oluşumunda Sosyal Medya Etkileyicilerinin Rolü
(2023)İnsanların son yıllarda sosyal medyayı günlük hayatta çok fazla kullanmasıyla birlikte tüketici davranışlarında değişiklikler meydana gelmiştir. Bu değişiklikler, müşterilerin alışveriş yapma ve ne satın alacakları ... -
ChatGPT’nin Turizm Sektöründe Kullanımına Genel Bir Bakış.
(2023)Yapay zekâ teknolojilerindeki hızlı gelişmeler, son yıllarda turizm dâhil birçok sektörde önemli değişikliklere yol açmıştır. ChatGPT gibi yapay zekâ tabanlı sohbet robotları, gelişmiş algoritmalarla çevrimiçi kaynaklardan ... -
Sağlık Turizminde Kent Rekabetçiliğinin Öncüllerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma
(2023)Son yıllarda Türkiye’de sağlık turizmi pazarı hızlı bir şekilde büyüyerek olgunluk seviyesine ulaşmıştır. Bu durum işletmeler arasında rekabetin yaşanmasına sebep olmaktadır. Dolayısıyla Türkiye’de sağlık turizmi yetki ... -
Turizm İşletmelerindeki Yeşil Bilişim Uygulamalarının Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Kapsamında Değerlendirilmesi
(2023)Turizm sektörünün kaynak yoğun bir yapıya sahip olmasından dolayı doğal, sosyal ve kültürel kaynakların sürdürülebilir kullanımı, sektörel devamlılığın sağlanabilmesi açısından oldukça önem arz etmektedir. Diğer yandan ... -
Genel İşletme
(2023)Paydaş anlayışı kapsamında işletmeler hem ekonomik yapının hem de toplumu oluşturan pek çok unsurun en önemli aktörlerindendir. Bu kapsamda toplumdan, ülkelerden ve devletlerden işletmeyi ayrı düşünmek ve onu kendi ... -
Sivas’ın Gastronomi Kenti Kriterleri Açısından Değerlendirilmesi
(2023)Şehirlerin tarihi ve kültürel mirasına dikkat çekmek üzere 2004 yılında UNESCO tarafından gündeme getirilen Yaratıcı Şehirler Ağı programı kapsamında şehirlerin sahip olduğu karakteristik özellik temalarından birisi de ... -
Gastronomik Trendler Bağlamında Gıda Güvencesi ve Toplumsal Eşitsizlik
(2023)Dünya genelindeki nüfus artışı, son yıllarda yaşanan Covid-19 pandemisi, bölgesel savaşlar, doğal afetler gibi etmenler, gıda güvencesizliği ve sosyal eşitsizlik sorunlarını derinleştirerek, bu sorunların daha geniş ... -
Turizmde Dijital İkiz Teknolojisi
(2023)Bilgi teknolojileri günümüzde sosyal ve ekonomik kalkınmanın ana itici gücü haline gelmiştir. Özellikle turizm sektörü, dijital teknoloji deneyiminin ayrılmaz bir parçası haline gelmesiyle hızla gelişmektedir. Akıllı ... -
Sağlık Turizminde Kent Rekabetçiliği Öncüllerinin Elmas Modeli Kullanılarak İrdelenmesi
(2023)Son yıllarda Türkiye’de sağlık turizmi pazarı hızlı bir şekilde büyüyerek olgunluk seviyesine ulaşmıştır. Bu durum işletmeler arasında rekabetin yaşanmasına sebep olmaktadır. Dolayısıyla Türkiye’de sağlık turizmi yetki ... -
Sağlık İnancının Sağlıkta Giyilebilir Teknolojileri Benimseme Niyeti Üzerine Etkisi
(2023)Giyilebilir teknolojiler, kullanıcıların vücuduna takılabilen aksesuarlara dahil edilen bir elektronik teknolojidir. Teknolojik özellikleri sağlık özellikleriyle birleştiren sağlık hizmetleri giyilebilir teknoloji ... -
Examining the Effects of E-Service Quality and Brand Image on E-Trust, E-Satisfaction, and E-Loyalty for Online Travel Agencies
(2023)Nowadays, e-commerce is ubiquitous across various industries, encompassing the marketing of numerous products and services, including tourism services. Global travel agencies have embraced the provision of personalized ... -
Gösterişçi Tüketimin Foodstagramming Davranışları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
(2023)Gösterişçi tüketim kişilerin sosyal statülerini ve servetlerini göstermek için bilinçli veya bilinçdışı sebeplerle pahalı ürünlerin, hizmetlerin veya etkinliklerin kamuya açık olarak tüketilmesidir. Gösterişçi tüketime ... -
Sağlık İnancı İle Sağlıkta Giyilebilir Teknolojileri Benimseme Niyeti Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(2023)Giyilebilir teknolojiler, kullanıcıların vücuduna takılabilen aksesuarlara dahil edilen elektronik teknolojilerdir. Teknolojik özellikleri sağlık özellikleriyle birleştiren sağlık hizmetleri giyilebilir teknoloji ... -
Üçüncü Yaş Turizme Yönelik Algının Memnuniyet Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
(2023)Son yıllarda dünya genelinde 65 yaş ve üzeri kişilerin genel nüfus içerisindeki oranı hızlı bir şekilde artmaktadır. Bu yaş grubunun özellikle sezon dışı zamanlarda seyahat etmesi, turizmin tüm yıla yayılmasına ve ... -
Virtual Recreation Applications Analyzing Digital Tourism from the Perspective of Smart Cities
(2023)The rapid development of technology in recent years has enabled the widespread use of virtual reality and augmented reality concepts in the tourism sector. These technological innovations are leading to a significant ...