Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Şebnem Soysal Acar" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan bir grup erkek çocuk hastanın dil gelişimlerinin değerlendirilmesi
    (2015) Şebnem Soysal Acar; Filiz Sayar; Seda Tan; Kıvılcım Gücüyener
    D ikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan bir grup erkek çocuk hastanın dil gelişimlerinin değerlendirilmesi Amaç: Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu bilişsel işlevdeki yetersizlikler le karakterize olan, çocukluk çağı - nın sık görülen bir gelişimsel bozukluğudur. Söz konusu bilişsel işlevlerden biri dil becerisidir. Bu çalışmanın amacı, DEHB’li çocukların dil gelişimlerini inceleyerek bu konudaki bilimsel bilgileri arttırmaktır. Materyal ve Metot : Araştırma, Gazi Üniversitesi Çocuk Nöroloji ve Çocuk Psikiyatrisi polikliniklerine başvuran, yaşları 6-10 (72- 131 ay) yaş/sınıf grubundaki, DSM - IV tanı ölçütlerine göre DEHB tanısı konmuş 38 erkek hasta ile 24 sağlıklı erkek çocuk üzerinde yür ütülmüştür. Çocuklara Wechsler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği- Gelişti- rilmiş Formu (WISC- R), Stroop Testi TBAG Formu, Sözel Ak ı c ı l ı k Testi (SAT) ve Konuşma Sesleri Gelişim Testi (KSGT) uygulanmıştır. Bulgular: WISC- R’de Genel Bilgi, Aritmetik, Resim Tamamlama ve Resim Düzenleme puanları için gruplar arasında anlamlı bir fark elde edilmiştir. Kelime Dağarcığı alt testinde farklar kontrol grubu ile DEHB -DE; DEHB - DE ile DEHB - HD grupları arasında görülmüştür. Stroop testi puanları açısından sadece kontrol ile DEHB - D E arasında anlamlı bir fark gözlenmiştir. DEHB - HD grubundaki katılımcılar daha düşük puanlar alırken; DEHB - DE gru - bundaki katılımcılar daha uzun sürede görevi tamam - lamıştır. SAT ve KSGT açısından gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Sonuçlar: Dil gelişimini ölçen WISC-R Sözcük Dağarcığı alt testi puanları açısından gruplar arasında anlamlı bir farklılığın gözlenmesi DEHB’li çocukların dil gelişimindeki yetersizlik hakkında bir fikir vermiş olsa da yeterli bir bilgi tabanı sağlamamaktadır. Sonu ç olarak, d il gelişimini etkilediğinden dolayı , DEHB olan çocukların dil gelişim - lerinin incelenmesinde çalışma belleği ve dilin bileşenleri gibi diğer bilişsel işlevler de irdelenmelidir.

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim