Yazar "Şebnem Soysal Acar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan bir grup erkek çocuk hastanın dil gelişimlerinin değerlendirilmesi(2015) Şebnem Soysal Acar; Filiz Sayar; Seda Tan; Kıvılcım GücüyenerD ikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan bir grup erkek çocuk hastanın dil gelişimlerinin değerlendirilmesi Amaç: Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu bilişsel işlevdeki yetersizlikler le karakterize olan, çocukluk çağı - nın sık görülen bir gelişimsel bozukluğudur. Söz konusu bilişsel işlevlerden biri dil becerisidir. Bu çalışmanın amacı, DEHB’li çocukların dil gelişimlerini inceleyerek bu konudaki bilimsel bilgileri arttırmaktır. Materyal ve Metot : Araştırma, Gazi Üniversitesi Çocuk Nöroloji ve Çocuk Psikiyatrisi polikliniklerine başvuran, yaşları 6-10 (72- 131 ay) yaş/sınıf grubundaki, DSM - IV tanı ölçütlerine göre DEHB tanısı konmuş 38 erkek hasta ile 24 sağlıklı erkek çocuk üzerinde yür ütülmüştür. Çocuklara Wechsler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği- Gelişti- rilmiş Formu (WISC- R), Stroop Testi TBAG Formu, Sözel Ak ı c ı l ı k Testi (SAT) ve Konuşma Sesleri Gelişim Testi (KSGT) uygulanmıştır. Bulgular: WISC- R’de Genel Bilgi, Aritmetik, Resim Tamamlama ve Resim Düzenleme puanları için gruplar arasında anlamlı bir fark elde edilmiştir. Kelime Dağarcığı alt testinde farklar kontrol grubu ile DEHB -DE; DEHB - DE ile DEHB - HD grupları arasında görülmüştür. Stroop testi puanları açısından sadece kontrol ile DEHB - D E arasında anlamlı bir fark gözlenmiştir. DEHB - HD grubundaki katılımcılar daha düşük puanlar alırken; DEHB - DE gru - bundaki katılımcılar daha uzun sürede görevi tamam - lamıştır. SAT ve KSGT açısından gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Sonuçlar: Dil gelişimini ölçen WISC-R Sözcük Dağarcığı alt testi puanları açısından gruplar arasında anlamlı bir farklılığın gözlenmesi DEHB’li çocukların dil gelişimindeki yetersizlik hakkında bir fikir vermiş olsa da yeterli bir bilgi tabanı sağlamamaktadır. Sonu ç olarak, d il gelişimini etkilediğinden dolayı , DEHB olan çocukların dil gelişim - lerinin incelenmesinde çalışma belleği ve dilin bileşenleri gibi diğer bilişsel işlevler de irdelenmelidir.