Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
DSpace@Cumhuriyet, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor, araştırma verisi gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

Güncel Gönderiler
ISNAD Citation Style Second Edition
(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2020) Demir, Abdullah
Sivas Cumhuriyet University is a university with high targets both in education and supporting and developing academic publications. In order to support and develop academic publications, our university has designated the field of theology in the social sciences as the thematic area by supporting the academic researches in the field. For this purpose, The Center of Religious Studies (DIMER), which is the first and only center for the field of religious sciences in Turkey, was established at our university.
According to the regulation published in the Official Gazette, DIMER’s duties are to carry out studies that aim at reaching the national and international academic publishing standards of the theology journals, to spread the use of common language in scientific publications produced in the field of theology, to establish the Religious Studies Citation Index, to index articles from the scientific periodicals in the field of theology and to present them to readers, and to carry out studies that will ensure the harmonization of national and international academic publishing in the field of religious sciences.
Within the scope of the related regulation, the ISNAD Citation Style has been developed in order to provide coexistence in academic researches and writings in the field of theology, and its first edition was launched on 12 March 2018. In a short time, this national reference system has spreaded widely and it is being used today in many areas of theology journals both in Turkey and the Turkish Republics, and it is becoming widespread day by day. The aim of this second edition to make the ISNAD an international academic writing and citation system that is used not only in the field of theology but also in all social sciences.
I hope that the second edition of the ISNAD, which we have published, will bring a spirit to academic life and contribute to the increase of the quality in the studies carried out in the field of theology and social sciences in our country
Milli Mücadelede Atatürk ve Doktorlar
(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2020) Günaydın, Ahmet Necip
Modern tıp eğtmne geçş okulu olan 'Tıphane ve Cerrahhane-
Amre'nn 14 Mart 1827'dek kuruluş günü ve tıbbye öğrenclernn okullarının
şgalne karşı 14 Mart 1919'da grştğ protesto günü, her yıl “14 Mart Tıp
Bayramı” olarak kutlanmaktadır.
Asker Tıbbye öğrencler, 19. yüzyıldan başlayarak Türk syas hayatını
etkleyen grşmler ve eylemleryle araştırmacıların her zaman dkkatn
çekmştr. Osmanlı Devlet'nde çözülmenn yaşandığı, dış baskıların kendsn
hssettrdğ, çeştl mlletlern dış kışkırtmalarla bağımsızlık hareketlerne
grştğ br dönemde Mekteb- Tıbbye- Askerye- Şahane öğrencler ç ve
dış sorunlara karşı hep duyarlı olmuşlardır. İtthad-ı Osmanî Cemyet'n
okullarının bahçesnde kuran öğrencler, Karacaahmet Mezarlığında yaptıkları
toplantı sonucunda hazırladıkları mektubu, devrn vatansever aydınlarına
ulaştırarak Türk Ocağı Derneğ'nn kurulmasını sağlamışlardır. Okullarının
hamamında yaptıkları br toplantıda aralarında topladıkları para le, br
arkadaşlarını Svas Kongres'ne delege olarak göndermşlerdr.
Balkan, Brnc Dünya ve İstklal Savaşı'nda, gerek tıbbye öğrencler
gerekse doktorlar, her türlü fedakârlığa katlanmışlar, savaş ortamında
mesleklernn gereğn yerne getrmşlerdr. Özellkle Mll Mücadele dönem
nde Atatürk le brlkte hareket eden, onun sağlığı le yakından lglenen,
syas hayatta öneml görevler üstlenen, bakanlık, dplomatlık yapan doktorlarımızı
tanıtmaya gayret ettk. Bu doktorlarımızın vatan savunmasındak
rollerne, özgeçmşlerne, ateş hattındak meslek çabalarına ve Atatürk le
aralarında geçen anekdotlara ktabımızda yer verdk.
Asker Tıp Mekteb Öğrencs Hkmet (Boran) Bey'n mllî heyecan dolu
öğrenclk yıllarına, Svas Kongres'ndek tarh çıkışına ve savaş sonrası onurlu
duruşuna yer vererek, özellkle genç arkadaşların dkkatn çekmeye çalıştık
Maden Yatakları
(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2000)
Ülkelerin kalkınmasında, değişik zamanlarda değişik faktörler ön plana çıkabilmektedir. Ancak, yeraltı zenginlikleri, her zaman küçümsenemeyecek bir konuma sahip olmaktadır. Ülkemizde ise madencilik sektörü, son yıllarda oldukça ihmal edilmiş ve önemi unutulmuş bir hale gelmiştir. Biz yerbilimcilerin, konuya sahip çıkarak arama ve değerlendirme faaliyetlerine katkıda bulunması ve işletilmekte olan kaynakların yerine fazlasıyla yenilerini hazırlaması gerekmektedir.
Hemşirelik yüksekokulu öğrencileri için tıbbi mikrobiyoloji
(1999)
Mikrobiyoloji denilince tüm mikroorganizmaları içerdiği için, oldukça kapsamlı bir terimdir. Bu yüzden Mikrobiyoloji kendi içerisinde incelediği konuya göre çok sayıda dallara ayrılır. İlk önce Temel Mikrobiyoloji ve Özel Mikrobiyoloji olarak iki dala ayrılır. Temel Mikrobiyoloji mikroorganizmaların genel özelliklerinden, incelenme yöntemlerinden, sterilizasyon, dezenfeksiyon yöntemlerinden bahseden bir bilim dalı olup, Özel Mikrobiyoloji dallarının hepsi için gerekli olan temel bilgileri içerir. Özel Mikrobiyoloji ise yine incelediği alana göre 1 tıbbi Mikrobiyoloji, Veteriner Mikrobiyoloji, Bitki Mikrobiyolojisi, Toprak Mikrobiyolojisi, Gıda Mikrobiyolojisi, Çevre Mikrobiyolojisi, Endüstriyel Mikrobiyoloji gibi bir çok dala ayrılır. Bu dallardan bizi ilgilendiren, konumuz insan olduğu için Tıbbi Mikrobiyolojidir. Tıbbi Mikrobiyoloji mikropların insanlarla olan ilişkilerinden ve insanlarda hastalık oluşturan mikroorganizmalardan bahseden Mikrobiyoloji dalıdır. Bu bilim dalı ise incelediği mikroorganizma grubuna göre çeşitli alt dallara ayrılır. Bu alt dallar Bakteriyoloji, Viroloji, Mikoloji, Parazitoloji gibi dallardır.
Beslenme eğitim rehberi
(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 1999)
1981 yılında yapılan ilk baskısından sonra, bu kitap gelişmekte olan ülkelerde birçok eğitim merkezinde ebe-hemşire eğitiminde kullanılmış ve buralarda edinilen izlenimlere göre Dr. K. Bagchi tarafından yeniden ikinci
baskıya hazırlanmıştır. Ayrıca, gerek gelişmiş ve gerekse gelişmekte olan ülkelerden, bu kitabı kullanan eğiticilerin eleştiri ve önerileri de dikkate alınmıştır. Dünya Sağlık Örgütü (WHO) eleştirilerini bildiren herkese müteşekkirdir. Kitabın birinci bölümünde yer alan üç konu bütün eğitimciler tarafından okunmalıdır. Girişteki ilk konuda kitabın nasıl kullanılacağı anlatılmaktadır; ikinci konu eğitimcilerin eğitim becerilerini geliştirmeye yönelik olup, esasen öğretmen olarak yetiştirilmemiş olan eğiticiler için buradaki öğretim yöntemleri yararlı olacaktır. Üçüncü konuda ise yiyeceklerle ilgili bazı temel bilgiler açıklanmaktadır. Bunlar eğiticilerin, . ebe-hemşirelerin daha etkili olabilmek için bilmeleri gereken temel konularda yoğunlaşmalarında yardımcı olacaktır.