Yazar "Aksu, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe BALKANLARDA İSLAM MEDENİYETİ III. ULUSLARARASI KONGRE(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2006) Aksu, Ali[No abstract available]Öğe Çeşitli yönleriyle Kerbela : Edebiyat(Asitan, 2010) Aksu, Ali; Yekbaş, Hakan; Yıldız, AlimKerbela Savaşı, Kerbela, Irak, 680_Kongreler Irak_Kerbela_Tarih_Kongreler Irak_Kerbela_Edebiyat_Kongreler Şiiler_Tarih_Kerbela_KongrelerÖğe EMEVÎLER DÖNEMİNDE SOSYAL TABAKALAR(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2006) Aksu, AliEmevîler döneminde sosyal tabaka genel olarak, müslümanlar ve gayrı müslimler şeklinde iki kısma ayrılmaktadır. Araplar da, kendi aralarında müslüman Araplar ile müslüman olup Arap olmayan mevâlî kesim diye iki gruba ayrılmaktadır. Müslüman Araplar, devlette hâkim tabakayı oluşturmaktadırlar. Müslüman olup Arap olmayanlar, Emevîler döneminde genel anlamda pek fazla itibar görmediler. Köleler ve cariyeler tabakasına gelince, Emevîler döneminde alt tabakayı oluşturuyordu. Gayr-ı müslimler ise, rahat bir hayat yaşadılarÖğe (İmam İbrahim’in Ebû Müslim’e Gönderdiği Mektup Bağlamında) ABBÂSÎ İHTİLAL HAREKETİNDE ETNİK GRUPLARIN ROLÜ(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2008) Aksu, AliAbbâsî ihtilal hareketi Emevîler döneminde İmam Muhammed b. Ali tarafından kuruldu. Onun ölümünden sonra oğlu İmam İbrahim bu hareketi üstlendi. İhtilal hareketinin kuruluş amacı, Emevî Devleti’ni yıkmak idi. Hareketi önceleri gizlilik içerisinde yürüttüler. Ebû Müslim’in de katılmasıyla birlikte artık gizlilik dönemini sona erdirdiler. Horasan’da Mervan b. Muhammed’in valisi Nasr b. Seyyar’a karşı hareketi başlattılar. Horasan’dan sonra Irak’ı ele geçirdiler. Zap Savaşı’nda da Emevî son halifesi Mervan b. Muhammed’i öldürerek Emevî Devleti’ne son verdiler. İşte bu makalede İmam İbrahim’in Ebû Müslim’e gönderdiği mektup ve harekette etkin rol oynayan etnik gruplar ele alınmaktadır. Bu gruplar, Araplar, İranlılar ve Türklerdir. Bazıları ihtilal hareketini bu üç gruptan sadece birine hasretmektedirler. Oysa her üç grup da harekete katılmış ve güçleri oranında destek vermişlerdirÖğe Invitation (Da'va) in the Islam and Some Consideration about Invitation's Books(Cumhuriyet Univ, Fac Theology, 2008) Aksu, AliWe dealt with invitation in I slam and invitation's books in this work. The history of invitation of I slam sets out with taking Prophet Mohamed revelation and comes until nowadays one way or another. According to Holy Qor'an, also it will continue until doomsday. Invitation has been related to closely with announcement (tablig), guidance (irshad), Islam sermon (vaaz), warn, advise and to order a kidness and to forbid badness. Therefore to collect invitation's books in only one category, is not possible. Invitation, has continued in this way until Umayyads period, after this period it has carried out with individual level not with goverments. Invitation, slowly and by the time, has gone away from it's main soul and made been politized. A lot of books which related to invitation were written and worked thesis both in Arab world and in our country. We wrote only that we acquired books in this work and we made evaluation these as general.Öğe İslam tarihi - 1(Cumhuriyet Üniversitesi, 2024) Kılıç, Ünal; Aksu, Aliİslam Tarihinde Muaviye b. Ebû Süfyan’ın Hz. Hasan’dan halifeliği devralmasıyla başlayan ve Abbasi devletinin kurulmasına kadar devam eden süreç Emevîler asrı olarak adlandırılmaktadır. Emevîlerin yönetimine ihtilal ile son veren Abbasi Devleti yaklaşık 500 yıl kadar hüküm sürmüştür. Birçok farklı İslam devletinin kurulması ile İslam Medeniyeti oldukça geniş coğrafyalara yayılmıştır. 7. asırdan günümüze kadar ulaşan İslam Medeniyeti, kendine özgü özelliklere sahip olan bir medeniyettir. Tarih içerisinde pek çok kültür ve medeniyetten yararlanmış, yabancı medeniyetlerin birikimlerinin bazılarını olduğu gibi bazılarını ise birtakım değişikliklerle alırken kendisi de diğer medeniyetleri etkilemiştir. Hem maddi hem manevi yönü olan İslam medeniyeti, insan odaklı bir medeniyettir. Müslüman olsun gayrimüslim olsun herkesin belli bir hukuk ve devlet düzeni içerisinde yaşamını sürdürmesi, din, namus, mal, can ve nesil güvenliğinin teminat altına alınması, devletin halkın dinî ve dünyevi ihtiyaçlarına göre düzenlemelerde bulunması, medenileşmek için gerekli şehir ve beldelerin inşa ve imarı, buralarda sosyal, ekonomik, siyasî ve kültürel yönden insanların yaşamlarını kolaylaştıracak imkânların oluşturulması, müesseselerin kurulması ve devamının sağlanması gibi konular İslam Medeniyetinin hedefleri arasında yer almışlardır.Öğe KARAHANLILAR DEVLETİ'NİN GAZNELİLERLE SİYASİ İLİŞKİLERİ (389-536/999-1141)(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2010) El-muheymid, Ali B Salih; Aksu, AliKarahanlılar ve Gazneliler arasındaki ilişki, dostluk ve düşmanlık boyutunda seyretmiştir. Gazneliler Devleti, Karahanlı Devleti'ni kendine boyun eğdirmeye çalışmıştır. Karahanlı Devleti’nde kardeşler arasında bölünme (Doğu-Batı) meydana geldiğinde Gazneliler bundan istifade ederek zaman zaman hedeflerine ulaşmışlardırÖğe Some notes on its relations with Arabia(Cumhuriyet Univ, Fac Theology, 2005) Kister, M. J.; Aksu, AliThis article, deals with relation of betwen Kingdom al-Hira and Arabs. There are traditions of some importance about the relations between al-Hira and tribes. These traditions were mentioned in this article.Öğe Some Warning and Advises's of Caliph Ali in the Nahcu'l-Balaga(Cumhuriyet Univ, Fac Theology, 2008) Aksu, AliNahcu'l-Balaga, was related to Ali. Ali, is dealing with politic, administrative, military, religious, moral and a good number of issues in this work. Avoiding of people from God is in the most important place. This issue is dealing with almost in the every page of this work. He advises fulfillment of religious duties and avoiding of illegimates. We want to clarify that we reserve on obouth his warning of women. His warnings and advises about military shows that he was a good commander and a soldier. In addition to these Ali warns people against disorder and advises avoiding from this, and he calls followers to act with peace and common sense.