Yazar "Bölükbaş, Rabia" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Evsel Gıda İsrafını Azaltmaya Yönelik Motivasyonların ve Engellerin Belirlenmesi(2024) Bölükbaş, RabiaGıda zincirinin tüm aşamalarında meydana gelen gıda israfı çevresel, toplumsal ve ekonomik birçok olumsuz sorunlara neden olmaktadır. Bahsi geçen bu zincirin son aşamalarından olan evsel gıda israfı önemli miktarlarda atığın oluşmasında etkilidir. Bu çalışma evsel gıda israfını azaltmaya yönelik motivasyon ve engellerin belirlenmesini amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma tekniklerinden olan görüşme metodu kullanılmış ve görüşmeler (n=10) yarı yapılandırılmış form ile gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler 17.08.2024-22.08.2024 tarihleri arasında gerçekleşmiş ve her bir görüşme yaklaşık 25 dakika sürmüştür. Görüşmeler sırasında tutulan notların dökümleri, ortaya çıkan temaları belirlemek için nitel araştırma yöntemlerine uygun olarak analiz edilmiştir. Elde edilen veriler neticesinde tematik analiz gerçekleştirilmiş ve 3 farklı tema belirlenmiştir. Bu temalar israf endişeleri, sorumluluktan kaçış ve alternatif çözümler şeklindedir. Evsel gıda israfındaki motivasyonlara bakıldığında, günah işlememe isteği, parasal tasarruf sağlama, hayvanlarda paylaşma isteği ve yeni ürünlerde değerlendirme; engellerin ise taze ürün yeme isteği, ihtiyaç fazlası ürün satın alma, bazı ürünlerin dönüştürülememesi, her ürünün hayvanlar ile paylaşmaya uygun olmaması olduğu görülmektedir.Öğe Gastronomi turizmi ve sosyal medyaya ilişkin sistematik bir literatür taraması(Izmir Katip Celebi University, 2024) Bölükbaş, RabiaBu çalışmada gastronomi turizmi ve sosyal medya arasındaki ilişkinin sistematik olarak incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda konu ile ilgili çalışmalar “Scopus” veri tabanından aratılmış ve alanyazın incelmesinin ardından anahtar kelimelerinin seçiminde Sio vd., (2024) ve Jenkins vd., 2022’nin çalışmalarından faydalanılmıştır. İlgili tarama 16.07.2024 tarihinde yapılmıştır. Elde edilen aramalar sonucu 67 çalışmaya ulaşılmış daha sonra ulaşılan çalışmalar dil, yayın türü, erişim türü gibi çeşitli kriterlerle sınırlandırılmıştır. Bu sınırlamalar sonucunda elde edilen 16 çalışmanın tamamı okunmuş ve konu ile ilgili olan 13 makale araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Çalışmalar yazarları, yayın yılı, yayınlandığı dergi, yöntem vb. bakımından incelenmiştir. Elde edilen bulgular neticesinde konu ilgili yapılan çalışmalarda genellikle yerel yiyecekler ve pazarlama üzerinde durulduğu tespit edilmiştir.Öğe Gastronomy Attractions and Practices in Tourism(Peter Lang, 2023) Yazıcıoğlu, İrfan; Işın, Alper; Yayla, Özgür; Bayram, Fuat; Bölükbaş, Rabia-Öğe Öğe Konaklama İşletmelerinde Getiri Yönetiminin Uygulanması(2024) Kaman, Gizem Sultan; Bölükbaş, RabiaAmerikan havayollarında kârın maksimizasyonu için ortaya konulan ve gelişimini devam ettiren getiri yönetimi kavramı, fiyatı ve tüketim zamanını manipüle eden stratejiler aracılığıyla çabuk bozulan bir malın arzını, tahmini taleple eşleştirmektedir. Bu çalışmanın amacı; talep dalgalanmalarına yoğun bir şekilde maruz kalmasına rağmen ülkemizde önemli bir ekonomik gelir kaynağı olan konaklama işletmelerinin kapasitesine uygun kullanımı, stok kontrolü, talep tahminleri ve fiyatlandırma stratejileri literatürünün getiri yönetimi kapsamında taranması ve mevcut durumun ortaya konulmasıdır. Bu araştırma kapsamında, getiri yönetimi ve konaklama işletmelerine ilişkin akademik literatür incelenerek, araştırmaların odağı hakkında mevcut literatürde yayınlanmış makalelerin kapsamlı bir incelemesi sunulmaktadır. Yapılan bu çalışma konaklama işletmelerinde getiri yönetimi hususundaki bilgi ve kullanım durumlarını belirtecek olması açısından önemlidir.Öğe Sürdürülebilir Turizm Destinasyon İmajı Oluşumunda Sosyal Medya Etkileyicilerinin Rolü(2023) Karaca, Şükran; Bölükbaş, Rabiaİnsanların son yıllarda sosyal medyayı günlük hayatta çok fazla kullanmasıyla birlikte tüketici davranışlarında değişiklikler meydana gelmiştir. Bu değişiklikler, müşterilerin alışveriş yapma ve ne satın alacakları konusunda bilgi arama biçiminde kendini göstermiştir. Bu durum, pazarlamanın gerçekleştirilme şeklini değiştirme ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Dijital pazarlarda geleneksel dijital pazarlamanın arzu edilen sonuçları elde etmesi için etkileyici pazarlama ile güçlendirilmesi gerekmektedir. Sosyal medyanın hızlı yükselişi fotoğraf ve düşünce paylaşımlarının yapıldığı platformları etkileyiciler (influencerlar) tarafından yönetilen bir alana dönüştürmüş ve sosyal medyayı kullanan kişi sayısı arttıkça etkileyicilerin sayısı da artmıştır. Sosyal medya etkileyicileri (influenceri) sundukları içerik, görüş ve düşünceler aracılığıyla sosyal medyada kullanıcılarını etkileri altına alabilmektedirler. Sosyal medya kullanıcıları etkileyicileri daha samimi, güvenilir bilgi ve tavsiye kaynakları olarak kabul etmektedirler. Çevrimiçi içeriklerin sosyal medya platformlarında paylaşılması, turizm dahil birçok alanda pazarlama iletişiminde yeni bir çağın kapısını açmıştır. Sosyal medya etkileyicileri, davranışları ve sosyal medyadaki hikaye paylaşımlarıyla bir destinasyonun tanıtılmasına ve sürdürülebilir tutulmasına katkıda bulunmaktadırlar. Sosyal medya etkileyicileri, sürdürülebilir turizm destinasyonlarının sosyal medya platformlarında aktif olarak tanıtılmasını, destinasyonların görünürlüğünü ve ziyaretçiler için erişilebilirliğini artırmaktadır. Aynı zamanda etkileyiciler, turistlerin tercihlerini yönlendirme ve bir destinasyonun imajını güçlendirme konusunda kilit bir role sahiptir. Etkileyiciler yoluyla sürdürülebilir turizmin geliştirilmesi ve destinasyon imajı geliştirme yoluyla farkındalığın artırılması da çok önemlidir. Bu nedenle turizm paydaşları (destinasyon pazarlamacıları, seyahat şirketleri ve yerel satıcılar) sürdürülebilir turizm destinasyonlarının imajlarının oluşumunda sosyal medya etkileyicilerinden yararlanmaktadırlar. Bu bağlamda çalışmada, sürdürülebilir turizm destinasyon imajı oluşumunda sosyal medya etkileyicilerinin rolü kavramsal olarak ele alınmıştır.Öğe The Effect of Screen Time on Consumption of Processed Foods(Gaziantep University, 2025) Bölükbaş, RabiaToday, with technological developments, many technological devices have gained an important place in the vital activities of individuals. In addition to these technological devices, especially devices such as mobile phones, televisions, computers and tablets have been associated with the concept of screen time. Individuals have started to spend a long time on many screen types such as various applications, media, video games. This screen time may cause changes in individuals' eating behaviours. The aim of this study is to determine the effect of screen time on processed food consumption. For this purpose, interview method, which is one of the qualitative research techniques, was used. The sample group of this study consists of university students. In order to ensure sufficient diversity of views, volunteer students from the first to the fourth year of the university from different study disciplines were preferred. The interviews (n = 10) were conducted between 20.01.2025-22.01.2025 using a semi-structured form. Each interview lasted approximately 30 minutes. With the interviews, thematic categories related to the foods consumed by university students during the screen were determined. The notes taken during the interviews were analyzed in accordance with qualitative research methods to identify emerging themes. As a result of the data obtained, thematic analysis was carried out and 3 different themes were determined. These themes are the feeling of sharing, the idea of saving and the idea of dependency. In addition, as a result of the findings obtained from the study, it was determined that the participants spent most of their screen time on mobile phones and consumed processed foods in most of these periods.Öğe The place of food neophobia in tourism research(Üzeyir KEMENT, 2024) Bölükbaş, RabiaThe term "food neophobia" is used to describe the behavior of individuals who exhibit a fear of new or unfamiliar foods. The phenomenon of food neophobia can influence the consumption of novel foods by tourists during their visits to unfamiliar destinations. This study aims to determine the place of food neophobic behavior in tourism research, systematically review the literature, and identify where the gaps are. In order to achieve this objective, studies on the subject were included in the scope of the research by searching the Scopus database. A literature review on the subject from the relevant database was conducted on 02/05/2024 by selecting the keyword. The searches yielded 48 studies, which were then subjected to further scrutiny based on specific criteria, including language, type of publication, and type of access. The title, abstract, and keywords of the studies obtained as a result of these restrictions were examined by the researcher, and 13 articles related to the topic were included in the scope of the review. The studies were reviewed using various tools such as authors, year of publication, journal, method and results. As a result of the results of the studies reviewed, it was found that the studies, in which the quantitative method was generally preferred to determine food neophobic behavior, differed in many aspects such as the behavior targeted, the method, and the locations where they were applied.Öğe Turistlerin Gıda İsrafı ve Gıda Kaybı Davranışına İlişkin Çalışmaların İncelenmesi(2023) Bölükbaş, Rabia; Karaca, ŞükranBu çalışma turizmde turistlerin gıda israfı ve kaybına ilişkin çalışmaların incelenmesini amaçlamıştır. Ayrıca karar vericilerin ve diğer paydaşların, gıda israfını ve kayıplarını azaltmaya yönelik mevcut uygulamalara ve yöntemlere başvurmasını kolaylaştırma amacı da taşımaktadır. İncelenen çalışmalar genel olarak değerlendirildiğinde konu ile ilgili ilk yayının 2017 yılında yapıldığı görülmektedir. Bu durumda turizmde turist davranışlarının gıda israfı ve kaybı kapsamında son dönemlerde ilgi gördüğü ve çalışılmaya başlandığı söylenebilir. Çalışmalar yöntem açısından ele alındığında ise konu ile ilgili en çok nitel (10) çalışmaların tercih edildiği görülmektedir. Bunun yanı sıra birçok çalışmanın hedeflenen davranış, yöntem, uygulandığı yerler gibi birçok açıdan farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.