Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bektas, Oktay" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    BİLİMLE İLGİLİ DİSİPLİNLERDE TERS YÜZ EDİLMİŞ ÖĞRENME ÇALIŞMALARI: BİR META-SENTEZ
    (Nevsehir Haci Bektas Veli University, 2024) Kızkapan, Oktay; Nacaroğlu, Oğuzhan; Tüysüz, Mustafa; Bektas, Oktay
    Bu çalışma, bilimle ilgili alanlarda Ters Yüz Edilmiş Öğrenme Modeli (TYÖM) kullanan nitel ve karma araştırmaları sentezlemeyi amaçlamıştır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseninin kullanıldığı bu çalışma bir meta-sentez çalışmasıdır. Çalışmada Elsevier, SpringerLink, Taylor & Francis, Sage, EBSCO, Wiley, Jstor ve Scopus veri tabanlarını kullandık. Dâhil etme-etmeme ölçütlerini kullanarak çeşitli anahtar kelimeler kullanarak 13 nitel/karma araştırma çalışmasını inceledik. Bu derlemede, 13 çalışmanın sonuçlarını sentezledik ve bu çalışmaların amaçlarını, araştırma gruplarını, veri toplama araçlarını, veri analizini, geçerliliğini ve güvenilirliğini, sonuçlarını ve önerilerini vurguladık. Sonuçlar, TYÖM’nin öğrencilerin akademik performansları üzerindeki etkisinin araştırılmasının çalışmaların en belirgin amacı olduğunu, TYÖM araştırmalarının daha çok üst yaş grubundan katılımcılarla yapıldığını, görüşme, gözlem ve çeşitli dokümanların en çok kullanılan veri toplama araçları olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, incelenen çalışmalarda hedeflenen amaca genel olarak TYÖM ile ulaşıldığı belirlenmiştir. Ters yüz öğrenme modelinin farklı değişkenler üzerindeki etkilerini daha detaylı ve açık şekilde incelemek için daha fazla araştırma yapılmasına ihtiyaç vardır
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The effect of the flipped classroom model on gifted students? self-regulation skills and academic achievement*
    (Elsevier Sci Ltd, 2023) Nacaroglu, Oguzhan; Bektas, Oktay
    This research examines the effect of the flipped classroom model on gifted students' achievement and self-regulation skills using the embedded design, a mixed research method. For this aim, the research has been carried out with 70 gifted students (35 in the experimental group and 35 in the control group) studying in the Recognizing Individual Skills 1 program at a Science and Art Center. A 6-week implementation has been carried out taking into account the lesson plans developed by the flipped classroom model for the experimental group and the existing Recognizing Individual Skills Program 1 curriculum for the control group. MANOVA has been used to analyze the quantitative data, inductive content analysis was used to analyze the qualitative data. A statistically significant difference has been found between the experimental and control groups in favor of the experimental group in terms of academic achievement and self-regulation skill scores during the quantitative data analysis. However, while we were able to generalize to the accessible population the results found in terms of academic achievement, we could not generalize the results to the population in terms of self-regulation. As a result of the qualitative data analysis, students stated the model to be effective for learning and flexible in terms of content and time, to assure that they come prepared for the course, and to increase their self-regulation skills. In this context, the flipped classroom model is recommended for use in the subject of science for gifted students

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim