Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bilir, Volkan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Öğretmen Adaylarının Kimya Alanında Çalışan Bilim İnsanı İmajları ve Bu İmajları Etkileyen Faktörler
    (2020) Bilir, Volkan; Türk, Gülseda Eyceyurt; Tüzün, Ümmüye
    Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının kimya alanındaçalışan bilim insanı imajlarını ve bu imajları etkileyen faktörleriaraştırmaktır. Bu amaçla araştırma İç Anadolu Bölgesi’nde birdevlet üniversitesinde 2017-2018 eğitim-öğretim yılı içerisindeyapılmıştır. Araştırma, resim iş, fen bilgisi, ilköğretim matematik,sosyal bilgiler ve rehberlik ve psikolojik danışmanlık anabilimdallarında karma yöntem temelinde yürütülmüştür. Araştırmayaüçüncü ve dördüncü sınıftan toplam 271 öğretmen adayıkatılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının kimya alanındaçalışan bilim insanı hakkındaki zihinsel resimlerinibelirleyebilmek amacıyla, Bilim İnsanı Çiz (DAST) testikullanılmıştır. Öğretmen adaylarından kimya alanında çalışanbilim insanının nasıl çalıştığını, bu bilim insanının neler yaptığınıdüşünerek, bu düşünmelerini mümkün olduğunca detaylandırarakçizmeleri istenmiştir. Öğretmen adaylarının çizimlerininanalizinde iki farklı Bilim İnsanı Çizim Kontrol Listesikullanılmıştır. Öğretmen adaylarının çizimlerinde yer almayanancak çizimlerinin açıklamalarından elde edilen nitel verilerinçözümlenmesi içerik analizi yoluyla yapılmıştır. Analizsonuçlarından öğretmen adaylarının kimya alanında çalışan biliminsanı imajlarının geleneksel bilim insanı algısı ile örtüştüğügörülmüştür. Ayrıca sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kimyaalanında çalışan bilim insanı imajlarının istatistiksel olarak diğerbölüm öğretmen adaylarından anlamlı derecede farklılıkgösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    ORTAÖĞRETİM KİMYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI KAZANIMLARININ TOULMİN ARGÜMAN MODELİ BİLEŞENLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
    (2019) Tüzün, Ümmüye Nur; Bilir, Volkan; Türk, Gülseda Eyceyurt
    Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim kimya dersi öğretim programı kazanımlarını Toulmin argüman modeli bileşenlerine göredeğerlendirmektir. Bu araştırma kapsamında ortaöğretim kimya dersi öğretim programı kazanımları incelenmiştir.Ortaöğretim kimya dersi öğretim programı dokümanının incelenmesinde Toulmin argüman modelini oluşturan bileşenlerdenbeş temel bileşen (veri-iddia-gerekçe-destek-çürütme) değerlendirme ölçütü olarak kullanılmıştır. Bu araştırmada, nitelaraştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmış, öğretim programı derinlemesine çalışılmıştır. Ortaöğretim kimya dersiöğretim programı doküman olarak ele alınmıştır. Veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda ortaöğretimkimya dersi öğretim programı bütün kazanımların her birinin, en az bir tane argüman bileşenine sahip olduğu görülmüştür.Toulmin argüman modeli bileşenlerinden veri bileşenini içeren toplam kazanım sayısının 28, iddia-veri bileşenleri içerenkazanım sayısının 43, iddia-veri-gerekçe bileşenlerini içeren kazanım sayısı 52, iddia-veri-gerekçe-destek bileşenlerini içerenkazanım sayısının ise 4 olduğu bulunmuştur. Ortaöğretim kimya dersi öğretim programı kazanımlarıToulmin argümanmodeline göre argüman yapılandırmaya orta düzeyde elverişlidir.Çünkü iddia-veri-gerekçe kategorisini en yüksek sıklıkta tekrarlanan kategoridir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Effect of the Project "Reflections from Daily Life to the Chemistry Classroom" on Pre-service Teachers' Teaching Image and Teaching Styles
    (Turkish Chemical Society, 2022) Bilir, Volkan; Tufan, Yüksel; Yilmaz, Ayhan; Yavuz, Soner; Sarıtaş, Davut; Şenler, Burcu; Türk, Gülseda Eyceyurt
    This research aims to examine the effects of online activities, which include reflections from daily life in different teaching methods and techniques, on the teaching images and teaching styles of pre-service chemistry teachers. The activities include methods such as context-based learning, argumentation, project-based learning, problem-based learning, guess-eye-explain, STEM, out-of-school learning, inquiry-based learning, mobile learning and nature of science teaching methods and techniques, which include reflections from daily life. In the 2021-2022 academic year, 34 pre-service chemistry teachers studying in the third and fourth years of chemistry teaching from seven different state university education faculties participated in the research. In this study, a pretest-posttest experimental research design without a control group, one of the quantitative research methods, was used to examine the changes in the teaching images and teaching styles of pre-service chemistry teachers towards themselves. The data were collected with the checklist created for analysis of the drawings, and the pre-service chemistry teachers participating in the research were asked to think of themselves as a teacher in the future and to draw these thoughts. For the analysis of the data obtained, the related samples t-Test from parametric tests was used. As a result of the research, it was determined that online activities, which include reflections from daily life, among the teaching methods and techniques that pre-service chemistry teachers will apply in the education-teaching process, have a statistically significant effect on their teaching images and teaching styles. While pre-service chemistry teachers had both student and teacher-centered teaching images at the beginning of the research, it was concluded that they had student-centered images at the end of the research. In addition, at the beginning of the research, pre-service chemistry teachers generally had a conceptual teaching style, but at the end of the research, it was concluded that they had exploratory teaching styles.

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim