Yazar "Delican, Ahper Nuri" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe KAMU KURUMLARINDA HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI: SİVAS KAMU KURUMLARI ÖRNEĞİ(2022) Gencer, Zekiye Tamer; Delican, Ahper NuriKurumların hizmetlerine muhatap olan kitleler ile daha etkileşimli ve yüksek memnuniyete dayalı bir ilişkinin sürdürülmesi etkili iletişim ve halkla ilişkiler çalışmaları ile daha mümkün hale gelmektedir. Yeni bin yılın şartlarında sosyal devlet ilkesi gereği yurttaş memnuniyetini ve refahını ön planda tutan kamu kurum ve kuruluşları açısından da halkla ilişkiler önemli bir araç haline gelmektedir. Yurttaşlarla ilişkiler açısından bu denli olan halkla ilişkilerin aynı zamanda kurumsal gelişim açısından da önemli olduğunun altını çizmek gerekmektedir. Çünkü alanında uzman halkla ilişkiler uygulayıcıları aynı zamanda kurum ve kuruluşlara yenilik getirerek daha etkili bir süreç yönetimi için çeşitli fırsatlar aramaktadır. Ağır ve bürokratik yapılanmalarından kurtulan kamu kurumları farklı halkla ilişkiler uygulamaları sayesinde daha şeffaf ve karar mekanizmalarında daha az hata olacak şekilde bir yönetim anlayışı da geliştirmektedir. Kamu kurumlarında da özel sektörde olduğu gibi profesyonel bir yapılanmaya ihtiyacı olan halkla ilişkiler birimlerinin kurgulanması kamu hizmeti açısından gerekli bir düzenlemedir. Bu çalışma kapsamında Sivas ilinde bulunan kamu kurumlarının işleyiş ve çalışmaları analiz edilmektedir. Toplam 23 adet kamu kurumunun içerisinden 14 kurumun halkla ilişkiler birimlerinin temsilcileri ile yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen veriler analiz edilmiştir. Sonuç olarak; kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan uzman personele göre, kurumda uzman sayısının yetersizliği, yöneticiler ve çalışanlar arasında çatışma ve yetersiz halkla ilişkiler bütçesi kurum içi halkla ilişkileri olumsuz etkileyen mikro faktörler arasında değerlendirilmektedirÖğe Kamu kurumlarındaki sosyal medya paylaşımlarının şehir markalaşması açısından rolünün incelenmesi; Sivas Valiliği örneği(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2023) Delican, Ahper Nuri; Toksarı, MuratGelişen dünya ve teknolojik imkânlar, beraberinde küreselleşme kavramını tartışmaya açmış, bu değişimler de ülkelerin farklılaşma ve öne çıkma çabaları ile sonuçlanmıştır. Başta turizm olmak üzere, sanayi, ticaret, tarım ve teknoloji de bir adım önde olmak isteyen ülkeler markalaşma süreci ile özellikle pazarlama ve iletişim kanallarına daha fazla yönelmişler, pazarlama stratejisi olarak yeni medya şeklinde ifade edilen sistemleri sıklıkla kullanmaya başlamışlardır. Yeni medya, ülkelerin olduğu kadar kurumlarında kendilerini tanıtmalarına imkân sağlamaktadır. Çalışmalarını ve projelerini geniş bir toplum ağına en kısa yoldan ulaştırmak isteyen, ekonomik olması nedeniyle de tanıtımda büyük kolaylıklar sağlayan yeni medya, kurumların olduğu kadar siyasilerin, bürokratların, sanat ve iş dünyasının, spor, sağlık ve bilim çevresinin, medyanın, sivil toplum örgütlerinin vazgeçemediği bir kullanım alanı haline gelmiştir. Özellikle son yıllarda Türkiye'de de 81 il valiliği ve birçok belediyenin sosyal medya mecralarında kurumsal hesaba sahip olması kurumların bu siteleri daha fazla önemsediğini göstermektedir. Sosyal medyanın; geniş kitlelere daha çabuk ulaşabilme, hedef kitleden hızlı dönütler alabilme, güçlü etkileşim, pazarlamada yardımcı rol üstlenme ve ekonomik olma gibi avantajları bulunmaktadır. Sosyal medya ile güçlü yönlerini öne çıkartan şehirler bunları hedef kitleyle buluşturma ve güçlü bir imaj oluşturma çabasındadır. Bu paylaşımların yayılması ve etkileşim oranının artması da 'Marka Şehir' sürecinde önemli bir rol üstlenmektedir. Özellikle son yıllarda kurumların, bilhassa valiliklerin ve belediyelerin yeni medya üzerine yoğunlaştığı görülmektedir. Benzer bir durum Sivas Valiliği için de söz konusudur ve Sivas Valiliği'nin Twitter, Facebook, Instagram, YouTube ve Threads hesapları bulunmaktadır. Facebook'ta 76 bin, Twitter'da 65 bin, Instagram'da 99 bin, YouTube'de 4 bin takipçisi olan Sivas Valiliği'nin Teleskop APP tarafından paylaşılan valiliklerin sosyal medya etkileşim raporunda 2022 yılında valilikler arasında ilk sırada olduğu da ortaya çıkmıştır (Son Dakika, 2022). Bu çalışmada Sivas Valiliği'nin 2022 yılındaki sosyal medya paylaşımlarının şehir markalaşması açısından rolü incelenerek, etkileşimin kente olumlu yönde katkısı olduğu kanaatine varılmıştır. Anahtar kelimeler: Marka şehir, kent imajı, sosyal medya, halkla ilişkiler, SivasÖğe PUBLIC RELATIONS PRACTICES IN PUBLIC INSTITUTIONS: THE EXAMPLE OF SIVAS PUBLIC INSTITUTIONS(Gümüşhane Üniversitesi, 2022) Gencer, Zekiye; Delican, Ahper NuriMaintaining a more interactive and high-satisfactedmake relationship with the society that deal with the services of the institutions becomes more possible with effective communication and public relations activities. In the conditions of the new millennium, public relations become an important tool for public institutions and organizations that prioritize citizen satisfaction and welfare as required by the social state principle. It should be underlined that public relations, which are so important in terms of relations with citizens, are also important in terms of institutional development. Because, expert public relations practitioners are also looking for various opportunities for a more effective process management by bringing innovation to institutions and organizations. Public institutions, which got rid of their heavy and bureaucratic structures, also develop a management approach that is more transparent and make less mistakes in decision mechanisms thanks to different public relations practices. In public institutions, as in the private sector, the establishment of public relations units that need a professional structuring is a necessary arrangement in terms of public service. Within the scope of this study, the functioning and work of public institutions in Sivas province are analyzed. The data obtained as a result of the interviews with the representatives of the public relations units of 14 institutions out of a total of 23 public institutions. As a result; according to the expert personnel working in public institutions and organizations, insufficient number of experts in the institution, conflict between managers and employees and insufficient public relations budgets are considered among the micro factors that affect negatively in-house public relations.