Yazar "Depeci, Celal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe AN ANALYSIS OF THE PRESENTATION OF TOURISM NEWS ARTICLES IN THE NATIONAL PRINTED MEDIA DURING THE COVID-19 PERIOD (MARCH 15-JUNE 1, 2020)(Marmara Üniversitesi, 2021) Koç, Hakan; Depeci, CelalThe aim of this study is to examine how the tourism sector, which has suffered great losses due to the COVID-19 pandemic, is handled in Turkish national newspapers, the purpose, content, scope and format of tourism news. In order to achieve this aim, the study has examined news articles on tourism in 10 national newspapers in Turkey during the period of the pandemic between 21 March and 1 June 2020. The study has employed criteria for examining the tourism news articles. These criteria are the category of the news article, subject of the news article, type of tourism the news article covers, the page on which it is published, whether the news article has a continuation page, its position on the page, the type and number of images used in the news articles. The researchers have accessed 145 newspaper news articles on tourism in the national print media through the Media Monitoring Center and have evaluated the news articles obtained from there using document analysis. The researchers have categorized and evaluated the news articles using the content analysis method used in qualitative research. The results have revealed that the tourism news articles are widely covered on the economy pages of the newspapers. The study has determined that economic dimension of tourism is at the forefront, and among the tourism types, the newspapers have widely covered the news on sea tourism. The study has observed that tourism news is usually presented to the reader on the inside pages. In addition, the study has determined that virtual tourism news has increased in the newspapers during the pandemic and the study suggests that Turkey’s different tourism riches should be brought into virtual tourism.Öğe Coğrafya Ders Kitaplarının Dijital Yetkinlik Bağlamında İncelenmesi(2024) Çifçi, Mehtap; Depeci, CelalDijital yetkinlik, bilgi iletişim teknolojilerinin güvenli ve eleştirel şekilde kullanılmasını ifade eden bir kavramdır. Dijital yetkinliğe sahip bireyler bilgiye erişim, bilginin üretimi, değerlendirilmesi, sunulması, saklanması, alış-verişi, internet aracılığıyla sosyal ağlara katılım sağlanması ve iletişim kurulması gibi yeteneklere sahiptir. Günümüzdeki teknolojik gelişmelere bağlı olarak dijital yetkinlik kavramı öğretim programlarında girmiş durumdadır. Bu çalışmada 2018 Coğrafya Dersi Öğretim Programında belirtilen dijital yetkinlik olgusunun 2023-2024 eğitim-öğretim yılında 9, 10, 11 ve 12. sınıflarda okutulan coğrafya ders kitaplarındaki içerik ve görsellerde hangi ölçüde yer aldığını tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntem-lerinden doküman incelemesi yöntemi ile tasarlanmıştır. Çalışmanın veri kaynaklarını Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından 2023 yılında hazırla-nan ortaöğretim coğrafya ders kitapları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Kontrol Listesi” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda dijital yetkinlik olgusunun en fazla 12. sınıf coğrafya ders kitabında daha sonra sırasıyla 10, 9 ve 11. sınıf coğrafya ders kitaplarında yer aldığı tespit edilmiştir. Ayrıca dijital yetkinlik olgusuna ders kitaplarının metin bölümle-rinde daha fazla yer aldığı sonucuna ulaşılmıştır. Coğrafya ders kitaplarında Fiziki Coğrafya konularında dijital yetkinlik olgusuna daha fazla yer verilmesi, dijital yetkinlik içeren görsellerin sayısının artırılması, ders kitapları-nın farklı bölümlerinde yer alan karekod bağlantı linklerinin güncellenerek eğitim öğretim süresi boyunca aktif kalmasının sağlanması gibi önerilerde bulunulmuştur.Öğe Covid-19 Döneminde Ulusal Yazılı Basında Bulunan Turizm İçerikli Haberlerin Sunumuna Yönelik Bir Analiz (15 Mart- 1 Haziran 2020)(2021) Koç, Hakan; Depeci, CelalBu çalışmanın amacı, Covid-19 pandemisi nedeniyle büyük kayıplar yaşayan turizm sektörünün Türkiye’de Türkçe yayın yapan ulusalgazetelerde nasıl ele alındığını, turizm içerikli haberlerin ne amaçla verildiğini, turizm haberlerinin içeriğinin, kapsamının ve biçimininne olduğunu incelenmektir. Bu amaca ulaşabilmek için pandeminin 21 Mart- 01 Haziran 2020 tarihleri arasındaki sürecinde Türkiye’deTürkçe yayın yapan 10 ulusal gazetede doğrudan turizmi konu alan haberler incelenmiştir. Turizm haberleri yer aldığı kategori, konusu,kapsadığı turizm türü, yayınlandıkları sayfa, devam sayfasına gönderilme durumu, sayfadaki konumu, haber metinlerinde kullanılangörsel türü ve sayısı gibi kriterler ışığında incelenmiştir. Ulusal yazılı basında yer alan turizm içerikli 145 gazete haberine Medya TakipMerkezi’nden ulaşılmış ve buradan elde edilen haberler doküman incelemesiyle değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında incelenenhaberler kategorilere ayrılmış ve nitel araştırmalarda kullanılan içerik analizi yönteminden yararlanarak değerlendirilmiştir. Çalışmanınbulgularına göre, turizm haberlerine gazetelerin ekonomi sayfalarında daha fazla yer verilmiştir. Gazetelerde yer alan turizmhaberlerinde, turizmin ekonomik boyutunun ön plana olduğu ve turizm türleri içerisinde deniz turizmine gazetelerde daha fazla yerverildiği tespit edilmiştir. Turizm haberlerinin okuyucuya genellikle iç sayfalarda sunulduğu görülmüştür. Ayrıca çalışmanın bulgularınagöre pandemi döneminde gazetelerde sanal turizm haberlerinin arttığı saptanmış ve ülkemizin farklı turizm zenginliklerinin sanalturizme kazandırılması önerilmiştir.Öğe Ortaöğretim coğrafya ders kitaplarında küreselleşmenin yer alma durumu(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2023) Depeci, Celal; Çifçi, TanerGünümüzde yaşanan küreselleşme sürecinden en çok etkilenen alanlardan biri eğitimdir. Türkiye'de ve dünyanın birçok ülkesinde küreselleşmenin ortaya çıkardığı değişim ve dönüşümlere uyum sağlamak amacıyla eğitim programları ve ders kitaplarında düzenlemeler yapılmıştır. Coğrafya dersi ortaöğretimde bu düzenlemelerin yapıldığı derslerden biridir. Bu amaçla 2005 yılından itibaren Coğrafya Dersi Öğretim Programı (CDÖP)'nda küreselleşme konularına ağırlık verilmeye başlanmıştır. CDÖP'da yapılan değişiklikler ders kitaplarına da yansımıştır. Bu araştırmada, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında 9., 10., 11. ve 12. sınıflarında okutulan Coğrafya ders kitaplarındaki içerik ve görsellerde küreselleşme olgusunun yer alma durumunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Nitel bir çalışma olan bu araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından 2021 yılında hazırlanan Coğrafya 9, Coğrafya 10, Coğrafya 11 ve Coğrafya 12 ders kitapları temel alınmıştır. Ders kitaplarından veri elde etmek için kullanılan kontrol listesi, araştırmacı tarafından yapılan literatür taraması sonucu oluşturulmuştur. Buna göre Coğrafya ders kitapları küreselleşmenin bilim ve teknoloji, çevre, eğitim, ekonomi, siyasi, sosyokültürel ve görsel boyutları temel alınarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda küreselleşmenin sırasıyla en fazla 12. 11., 10. ve 9. sınıf Coğrafya ders kitaplarında yer aldığı tespit edilmiştir. 9. sınıf Coğrafya ders kitabında küreselleşmenin bilim ve teknoloji ile sosyokültürel boyutunun; 10. sınıf Coğrafya ders kitabında küreselleşmenin ekonomi ve sosyokültürel boyutunun; 11. sınıf Coğrafya ders kitabında küreselleşmenin ekonomi ile bilim ve teknoloji boyutunun; 12. sınıf Coğrafya ders kitabında ise küreselleşmenin ekonomi ve sosyokültürel boyutunun daha fazla yer aldığı tespit edilmiştir. Küreselleşmeyle ilişkili görsellerin ise sırasıyla en fazla 11. 12., 10. ve 9. sınıf Coğrafya ders kitaplarında yer aldığı tespit edilmiştir. Ders kitaplarındaki "Doğal Sistemler" ile "Çevre ve Toplum" ünitelerinde küreselleşmenin boyutlarına daha fazla yer verilmesi, "Beşerî Sistemler" ünitelerinde küreselleşmenin eğitim boyutuna ağırlık verilmesi ve küreselleşmenin Coğrafya ders kitaplarında yer alma durumuna farklı açılardan bakan çalışmaların yapılması önerilerinde bulunulmuştur.Öğe Ortaöğretim Coğrafya Ders Kitaplarında Küreselleşmenin Yer Alma Durumu(Vizetek Yayıncılık San.ve Tic. Ltd Şti, 2023) Depeci, Celal; Çifçi, TanerBu araştırmada, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında 9., 10., 11. ve 12. sınıflarında okutulan Coğrafya ders kitaplarındaki içerik ve görsellerde küreselleşme olgusunun yer alma durumunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Nitel bir çalışma olan bu araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından 2021 yılında hazırlanan Coğrafya 9, Coğrafya 10, Coğrafya 11 ve Coğrafya 12 ders kitapları temel alınmıştır. İncelenen Coğrafya ders kitaplarında küreselleşmenin bilim-teknoloji, çevre, eğitim, ekonomi, siyasi, sosyokültürel ve görsel boyutları temel alınmıştır. Araştırma sonucunda küreselleşmenin sırasıyla en fazla 12., 11., 10. ve 9. sınıf Coğrafya ders kitaplarında yer aldığı tespit edilmiştir. Coğrafya ders kitaplarındaki içeriklerde küreselleşmenin ekonomi, sosyokültürel ve bilim-teknoloji boyutlarına daha fazla yer verildiği sonucuna ulaşılmıştır. Küreselleşmeyle ilişkili görsellerin ise sırasıyla en fazla 11., 12., 10. ve 9. sınıf Coğrafya ders kitaplarında yer aldığı tespit edilmiştir. Ders kitaplarındaki “Doğal Sistemler” ile “Çevre ve Toplum” ünitelerinde küreselleşmenin boyutlarına daha fazla yer verilmesi, “Beşerî Sistemler” ünitelerinde küreselleşmenin eğitim boyutuna ağırlık verilmesi ve küreselleşmenin Coğrafya ders kitaplarında yer alma durumuna farklı açılardan bakan çalışmaların yapılması önerilerinde bulunulmuştur.