Yazar "Deveci, Mehmet Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe MAPPING OF E-SPORTS SPONSORSHIPS ON PURCHASING DECISION(2024) Fidan, Üzeyir; Tuna, Murat Fatih; Deveci, Mehmet AliThe communication between companies and their target customer groups holds a significant position within modern marketing approaches. These companies employ various channels such as advertisements, mobile applications, websites, and sponsorship activities to reach their intended customer groups. This, in turn, helps in establishing and reinforcing the brand's position in the minds of the group. Thus, the purpose of this study is to analyze the impact of sponsorship activities carried out by e-sports companies on consumers' purchasing tendencies. To model consumer perceptions, the study considers variables such as purchase intention and word of mouth and employs two decision trees to map the effects of e-sports sponsorships on consumer decisions and behaviors. The results indicate a negative relationship between consumers' purchase intention and a negative sponsor image. Furthermore, the decision tree model developed for word-of-mouth communication reveals that an increase in consumers' perception of the sponsor company's sincerity positively influences their inclination to recommend the brand to others. By utilizing the decision tree algorithm, this analysis of consumer behavior in the context of sponsorship activities fills a significant gap in the literature and provides valuable insights for future endeavors.Öğe Müşteri İlişkileri Yönetiminde Veri Madenciliği ve İş Zekâsı Uygulamaları(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018) Deveci, Mehmet Ali; Kaynar, OğuzGünümüzde küreselleşmenin de etkisiyle artan rekabet işletmeler için müşterilerin ihtiyaç, talep ve beklentilerini yakından takip ederek en uygun ve en hızlı şekilde cevap verme zorunluluğu doğurmuştur. Müşteri taleplerinin öneminin artması ve işletmelerin bu talepleri takip ederek gerekli şekilde karşılık verme zorunluluğu müşteri ilişkileri yönetimi kavramını ortaya çıkarmıştır. Müşteri ilişkileri yönetimi, müşterilerle karşılıklı faydaya dayanan ilişkiler geliştirerek müşteri sadakatini kazanmayı ve bu sayede işletmeye uzun vadeli fayda sağlamayı amaçlayan bir yaklaşımdır. Bu yaklaşımın başarısı işletmenin müşteriyi doğru şekilde tanımasına bağlı olarak artmaktadır. Bu nedenle müşterilerle etkili şekilde iletişim kurmayı amaçlayan müşteri ilişkileri yönetimi uzmanları müşterilere ait her türlü bilgiye önem vermektedir. İşletmeler, teknolojinin de yardımıyla farklı kaynaklardan topladıkları verileri çeşitli veri madenciliği yöntemleriyle inceleyerek müşterilere ait daha geçerli bilgiler elde edebilmekte ve bu sayede müşterilerle daha etkili bir iletişim geliştirebilmektedir. Bu tez çalışmasında ilk olarak bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapan müşterilerin alışveriş kalıpları belirlenmeye ve bu kalıplara uygun pazarlama stratejileri önerilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla müşteriler alışveriş sıklıkları, son alışveriş tarihleri ve incelenen dönem içerisindeki harcama meblağları bakımından ÖÖA ve K-means algoritmaları kullanarak 8 gruba ayrılmıştır. Oluşturulan bu 8 müşteri grubunda ÖÖA algoritması sonucunda 3, K-means algoritması sonucunda ise 4 farklı davranış modeli ortaya çıkmıştır. Çalışmada ikinci olarak bir telekomünikasyon şirketine ait müşteri verileri üzerinde yapay sinir ağları, naive-bayes, destek vektör makineleri ve lineer regresyon kullanılarak müşteri ayrılma analizi yapılmış ve söz konusu algoritmaların bu analiz için etkinliği belirlenmeye çalışılmıştır. Bu analiz için kullanılan veri seti 4667 müşteriden ve her müşteri için 19 adet işlem kaydına ait özellikler ile müşterinin terk edip terk etmediğine dair sınıf etiketlerinden oluşmaktadır. Ayrıca söz konusu özelliklerin sınıflamaya olan etkilerinin sıralanması için ki-kare, bilgi kazancı, kazanım oranı ve Relief-F olmak üzere 4 farklı metrik aynı veri seti üzerine uygulanmıştır.