Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Doğaner, Adem" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    A The Effect of Patient Safety Attitudes and Cultures On Medical Errors of Intern Students
    (Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2020) Demirel, Gülbahtiyar; Akgün, Özlem; Doğaner, Adem
    Objective: This study was conducted to determine the effect of patient safety attitudes and cultures on medical errors in intern students studying health sciences OR: studying in health sciences faculty .Materials and Methods: The sample of this descriptive and cross-sectional study composed of intern students n=624 people; Nursing, Midwifery and Health Management Department, Dentistry, Medicine and Faculty of Pharmacy studying health sciences during the 2017–2018 academic year at Cumhuriyet University. The data were collected by the “Student Description Form”, “Patient Safety Culture Scale PSCS ” and “The Safety Attitudes Questionnaire SAQ ”. Median min-max , percentage distribution and Kruskal-Wallis test were used for statistical evaluation.Results: Of senior students in the study, 24% of them are from medical faculty, 11.1% from dentistry faculty, 35.6% from the department of nursing, 11.4% from the department of midwifery, 15.2% from the department of health management and 2.7% of them are from the faculty of pharmacy. In terms of patient safety, the most common medical errors made by students are drug errors 50.8% and communication errors 24.4% . The most common drug errors made by the students are giving the wrong medication 16.7% and giving the wrong dose of medication 14.8% . The culture 2.88 1.00–3.90 and attitudes 160 81.00–193.00 of students towards patient safety are positively above the average. Those who perform fall-related errors and drug errors have a more negative patient safety culture score. In terms of scale scores, the most negative course was performed by the ones giving the wrong drugs to patients among the error types made with the drug. The attitude towards patient safety between intern pharmacy and medical students is more negative than the other departments p
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ebelik Öğrencilerinin Kültürlerarası Yaklaşımlarının Merhamet ve Empati Düzeylerine Etkisi
    (2020) Demirel, Gülbahtiyar; Kaya, Nurdan; Doğaner, Adem
    Bu araştırma, ebelik öğrencilerinin kültürlerarası yaklaşımlarının empati ve merhamet düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, tanımlayıcı araştırma özelliğindedir. Araştırmanınörneklemini, İç Anadolu bölgesinde yer alan bir üniversitesinin ebelik bölümünde öğrenim gören birincive dördüncü sınıf ebelik öğrencileri (147 kişi) oluşturmuştur. Araştırmanın verileri “Öğrenci TanıtımFormu”, “Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği”, “Temel Empati Ölçeği” ve “Merhamet Ölçeği” ile toplanmıştır. İstatistiksel değerlendirmede ortalama, standart sapma, yüzdelik dağılım, Fisher Exact testi, KiKare testi, Mann-Whitney U testi ve Spearman Korelasyon testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre, birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin kültürlerarası duyarlılık, empati ve merhametdüzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık bulunmaktadır (p<0.05). Birinci sınıf öğrencilerinin kültürlerarası duyarlılık, merhamet ve bilişsel empati düzeyleri dördüncü sınıf öğrencilerindendaha fazladır (p<0.05). Birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin kültürlerarası duyarlılıkları ile merhamet düzeyleri arasında pozitif yönde, dördüncü sınıf öğrencilerinin kültürlerarası duyarlılıkları ile temel empati düzeyleri arasında negatif yönde anlamlı düzeyde bir ilişki saptanmıştır (p<0.05). Elde edilen bulgular doğrultusunda; ebelik öğrencilerinin kültürlerarası yaklaşımlarının merhamet düzeyleriüzerine etkisi olduğu sonucuna varılabilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Effects of Turkish Classical Music on postpartum pain and anxiety in cesarean deliveries: a randomized controlled trial
    (Wikipedia, 2021) Toker, Eylem; Demirel, Gülbahtiyar; Doğaner, Adem; Karaküçük, Selim
    Context • In recent years, delivery via cesarean section (C-section) has been one of the most frequent, major surgical interventions in the world. Reducing postcesarean delivery-related pain and good pain management are important as is reducing mothers’ anxiety. Objective • The study intended to determine the effects of music therapy on levels of postpartum pain and anxiety in women who delivered via cesarean section. Design • The randomized controlled trial was conducted with power analysis for a type-I error rate of α:0.05, type-II error rate of β:0.20, representative power of 0.80, and effect size of 0.62. Setting • The study took place at a tertiary hospital in a provincial center in Turkey. Participants • Participants were 126 women who were hospitalized at the hospital between February 2018 and October 2018 and who delivered via C-section. Intervention • The participants were allocated to three groups with 42 women each. Intervention groups 1 and 2 listened to music once a day and twice a day, respectively, whereas the control group was given routine care for 2 consecutive days. Outcome Measures • A visual analog scale (VAS) on pain and the State-Trait Anxiety Inventory (STAI TX-1) were used to collect the data. Results • The anxiety scores and pain levels were reduced in the intervention groups in comparison to the control group (P < .001). The anxiety scores weren’t significantly different between the 2 intervention groups (P > .05), and the pain levels on the second day in intervention group 2 were lower than those of intervention group 1 (P < .05). While the pain levels were reduced in all groups (P<.001), the anxiety scores increased in the control group on the second day (P < .05) and decreased in the 2 intervention groups (P < .001). Conclusions • Music therapy can play an effective role in reducing pain and anxiety levels.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İntörn Öğrencilerin Hasta Güvenliği Tutum ve Kültürlerinin Tıbbi Hata Durumlarına Etkisi
    (2020) Demirel, Gülbahtiyar; Akgün, Özlem; Doğaner, Adem
    Amaç: Bu çalışma sağlık bilimleri alanındaki intörn öğrencilerin hasta güvenliği tutum ve kültürlerinin tıbbi hata durumlarınaetkisini belirlemek amacıyla planlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel olarak gerçekleştirilen çalışmanın örneklemini Cumhuriyet Üniversitesi kampüsünde2017–2018 eğitim-öğretim döneminde sağlık bilimleri alanında öğrenim gören son sınıf (intörn) öğrencileri (n=624 kişi; Hemşirelik, Ebelik ve Sağlık Yönetimi Bölümü, Diş Hekimliği, Tıp ve Eczacılık Fakültesi) oluşturmuştur. Veriler “Öğrenci Tanılama Formu”,“Hasta Güvenliği Kültürü Ölçeği (HGKÖ)” ve “Hasta Güvenliği Tutum Ölçeği (HGTÖ)” ile toplanmıştır. İstatistiksel değerlendirmedemedian (min-max), yüzdelik dağılım ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır.Bulgular: Araştırma yer alan son sınıf öğrencilerinin; %24’ü tıp fakültesi, %11,1’i diş hekimliği fakültesi, %35,6’sı hemşirelik bölümü, %11,4’ü ebelik bölümü, %15,2’si sağlık yönetimi bölümü, %2,7’si eczacılık fakültesindendir. Hasta güvenliği açısından öğrencilerin en sık yaptığı tıbbi hataların başında ilaç hataları (%50,8) ve iletişim sorunlarından kaynaklı hatalar (%24,4) gelmektedir.Öğrencilerin yaptığı ilaç hatalarının başında ise yanlış ilacın verilmesi (%16,7) ve yanlış doz (%14,8) ile verilmesi gelmektedir.Öğrencilerin hasta güvenliğine ilişkin kültür (2,88 (1,00–3,90)) ve tutumları (160 (81,00–193,00)) olumlu yönde orta düzeyinüzerindedir. Düşmelere bağlı hata ve ilaç hataları gerçekleştirenler daha olumsuz hasta güvenliği kültür ölçeği puanına sahiptir.Ölçek puanları bakımından ilaçla yapılan hata türleri arasında en olumsuz seyri yanlış ilacı verenler izlemiştir. Eczacılık ve tıp intörnöğrencileri arasında hasta güvenliğine ilişkin tutum diğer bölümlere göre daha olumsuzdur (p<0,05).Sonuç: Öğrencilerin hasta güvenliği kültür ve tutumları istendik düzeyde değildir ve bu durum hata yapma sıklığını veya olasılığınıartırmaktadır.

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim