Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Eren, Nur Hazal" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Yürütücü İşlev Becerilerin İncelenmesi
    (2024) Eren, Nur Hazal; Kanak, Mehmet
    Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarının yürütücü işlev becerilerinin farklı açılardan ele alınması ve yaşanılan bölge, ebeveynlerin yaşı, eğitim durumu, ailenin sosyoekonomik düzeyi, kardeş sayısı, çocuğun cinsiyeti, doğum sırası faktörleri ile yürütücü işlev becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 12 istatistiki bölgenin her birinden tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen okullar ve her okuldan basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 303 okul öncesi dönem çocuğu oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında, “Kişisel Bilgi Formu” ve “Çocukluk Dönemi Yürütücü İşlev Envanteri” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, araştırma sorularına uygun olarak SPSS 22.0 istatistiksel veri programı kullanılmıştır. Çocukların Çocukluk Dönemi Yürütücü İşlev Envanterinden aldıkları puan ortalamaları demografik ölçeğe göre analiz edildiğinde, verilerin normal dağılmadığı görüldüğü için Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Çalışmanın alt boyutlarında yapılan testlerin sonucunda çocukların yürütücü işlev becerileri ile ebeveyn eğitim düzeyi, sosyoekonomik düzey, kardeş sayısı, cinsiyet, baba yaşı ve doğum sırası değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunurken; yaşanılan bölge, yerleşim birimi, daha önce okul öncesi eğitimden faydalanma durumu ve anne yaşı değişkenleri ile yürütücü işlev becerileri arasında anlamlı bir fark olmadığı sonucuna varılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Okul öncesi dönem çocuklarının yürütücü işlev becerilerinin incelenmesi
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2022) Eren, Nur Hazal; Kanak, Mehmet
    Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarının yürütücü işlev becerilerinin farklı açılardan ele alınması ve yaşanılan bölge, ebeveynlerin yaşı, eğitim durumu, ailenin sosyoekonomik düzeyi, kardeş sayısı, çocuğun cinsiyeti, doğum sırası faktörleri ile yürütücü işlev becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ve bir grubun belirli özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 12 istatistiki bölgenin her birinden tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen okullar ve her okuldan basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 303 okul öncesi dönem çocuğu oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında, "Kişisel Bilgi Formu" ve "Çocukluk Dönemi Yürütücü İşlev Envanteri" kullanılmıştır. Verilerin analizinde, araştırma sorularına uygun olarak SPSS 22.0 istatistiksel veri programı kullanılmıştır. Çocukların Çocukluk Dönemi Yürütücü İşlev Envanterinden aldıkları puan ortalamaları demografik ölçeğe göre analiz edildiğinde, verilerin normal dağılmadığı görüldüğü için Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Çalışmanın alt boyutlarında yapılan testlerin sonucunda çocukların yürütücü işlev becerileri ile ebeveyn eğitim düzeyi, sosyoekonomik düzey, cinsiyet, baba yaşı, kardeş sayısı ve doğum sırası değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki bulunurken; yaşanılan bölge, yerleşim birimi, daha önce okul öncesi eğitimden faydalanma durumu ve anne yaşı değişkenleri ile yürütücü işlev becerileri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı saptanmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimi Alanında Değerler ile İlgili Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
    (Şahin ORUÇ, 2021) Çifçi, Taner; Dere, Filiz; Eren, Nur Hazal
    Değerler, toplumun devamlılığını sağlamak ve nitelikli vatandaşlar yetiştirmek için önemli görülmektedir. Bu yüzden okul öncesi dönemde temelleri atılan değerler eğitimi ve öğretimi birçok çalışmaya konu olmuştur. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemde değerleri ele alan lisansüstü tezleri değerlendirmek olarak belirlenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2013-2020 yılları arasında Okul Öncesi Eğitimi alanında yapılan ve YÖK Ulusal Tez Merkezi’nden ulaşılabilen 40 lisansüstü tezden oluşmaktadır. Çalışmanın örneklemi, amaçsal örnekleme türlerinden biri olan ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Lisansüstü tezlerin kriterleri; tür, üniversite, yıl, enstitü, araştırma konusu, yöntem, model, örneklem türü, veri toplama araçları ve tez danışmanlarının unvanları olarak belirlenmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda bulgular, frekans değerleri hesaplanarak tablolar halinde verilmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi dönemde değerlerle ilgili 37 yüksek lisans, 3 doktora tezinin yapıldığı, lisansüstü tezlerin en çok 2019 yılında, Gazi Üniversitesi’nde, eğitim bilimleri enstitülerinde ve doktor öğretim üyesi unvanına sahip danışmanlar tarafından yürütüldüğü tespit edilmiştir. Bunların yanında en çok saygı, sorumluluk, sevgi, iş birliği ve doğruluk (dürüstlük) gibi konuları ele alan tezlerde; en fazla nicel araştırma yöntemi, ilişkisel tarama modeli, veri toplama araçlarında ise ölçek, görüşme, gözlem ve dokümanlar veri toplama araçları tercih edilmiştir. Bu sonuçlardan hareketle okul öncesi dönemde değerler konusunda doktora düzeyinde tez çalışmalarına daha fazla yer verilmesi önerilmektedir.

| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim